تکان دهنده اما قابل تامل

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۳ درصد کشته‌های سوانح رانندگی در جاده‌های استان راکبین موتور هستند.

گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: موتورسیکلت سواران از گروه‌های آسیب پذیر حوادث جاده‌ای محسوب می‌شوند و ماهیت غیر ایمن این وسیله واستفاده روز افزون آن توسط جوانان با افزایش بروز سوانح ترافیکی همراه است.

او با بیان اینکه موتور سواران ۳۴ درصد بیشتر از سرنشینان خودرو در معرض مرگ‌های ناشی از حوادث قرار دارند افزود: ارزانی، دردسترس بودن و سهولت تردد در ترافیک‌های سنگین باعث شده تا میزان موتور سیکلت‌ها در جاده‌ها و خیابان‌های درون و برون شهری شهرستان‌های استان افزایش یابد.

گرجی با اشاره به اینکه عامل ضربه به سر دلیل اصلی فوت راکبان موتورسیکلت است. گفت: این اداره بمنظور افزایش ایمنی، ترویج فرهنگ ترافیک و استفاده صحیح از موتورسیکلت‌ها اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در روستا‌های حاشیه راه‌ها کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی افزود: هدف از برگزاری این دوره ها‌ی آموزشی فرهنگ سازی جهت رعایت کردن مقررات، افزایش ضریب ایمنی و در نهایت کاهش تصادفات و تخلفات جاده‌ای است.

او با اشاره به برگزاری ۱۹ جلسه آموزشی در محل حسینیه‌ها ومساجد روستای حاشیه راه‌ها بیان کرد: از امسال تا کنون ۸۹۴ نفر آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی استفاده صحیح از موتورسیکلت‌ها را فراگرفته اند.

گرجی در پایان اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم با برنامه ریزی و اولویت بندی بیش از ۳۰ روستای دیگر را از امرآموزش بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام / ط ا

عامل ضربه به سر دلیل اصلی فوت راکبان موتور سیکلت

برچسب ها: وزارت راه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار