جذب ۷ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال زایی چرام

تاکنون ۷ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری شهرستان چرام جذب‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،فرماندار چرام در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۷ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در چرام جذب شده است گفت: از این مقدار ۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و دامپروری است.

هادی فتاحی اصل افزود: با ارائه و حمایت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۲۰ فرصت شغلی در چرام ایجاد شد.
وی ادامه داد:سهم شهرستان چرام از محل اعتبارات اشتغال‌زایی حوزه روستایی و عشایری از منابع ملی ۲۲ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۷ میلیارد آن جذب شده است.

فرماندار چرام با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی و رفع بیکاری است گفت:سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعتبار جدید از محل تسهیلات بانکی استان، برای اشتغال زایی و کار آفرینی با بهره کم به این شهرستان اختصاص یافت.

فتاحی اصل افزود: این تسهیلات به متقاضیان اشتغال زایی و کار آفرینی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید در این شهرستان بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال زایی و کارآفرینی در چرام تأکید کرد و ادامه داد: مشکل اصلی برخی متقاضیان تسهیلات اشتغال زایی و کار آفرینی در این شهرستان تامین وثیقه و بدهی قبلی در بانک‌های عامل است که مقرر شد متقاضیان برای رفع مشکلات خود به حوزه اُمور اقتصادی فرمانداری مراجعه کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم همکاری و تلاش بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی ادامه داد: تسهیلات مصوب و قانونی باید شغل و درآمد واقعی ایجاد کند و مراحل جذب آن با سرعت کافی طی شود.

در این جلسه ضمن مطرح شدن مشکلات در حوزه‌های مختلف به ویژه کمبود منابع مالی و نقدینگی، راه‌های رسیدگی به این مشکلات و رفع موانع آن بررسی شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نظرات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/پ

جذب ۷ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال زایی چرام

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.