فعالیت مستمر ۱۱ مرکز اهدای خون در استان

مسئول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان گفت: اهدای خون برای افراد در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال در صورتی که در سلامت کامل جسمی و روحی باشند مجاز است.

لطفعلی جعفری، مسئول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:  در چهار ماه ابتدای امسال، ۶۰۰ واحد پلاکت خون توسط مردم اهدا شده است.

او با اشاره به اینکه مرکز اهدای خون خواجوی اصفهان به مناسبت هفته انتقال خون از ۷:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر آماده ارائه خدمات است تصریح کرد: همزمان با ۹ مرداد ماه و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون، فرایند اهدای خون در تمام مراکز استان انجام شده و همچنین بسیاری از کارمندان ادارات و ارگان‌های دولتی برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.

مسئول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان افزود: اهدای خون برای افراد در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال در صورتی که در سلامت کامل جسمی و روحی باشند مجاز بوده و برای آقایان چهار بار درسال به صورت سه ماه یکبار و بانوان سه بار در سال به صورت چهار ماه یکبار امکان اهدای خون وجود دارد.

جعفری بیان کرد: ۱۱ مرکز انتقال خون در استان اصفهان فعال بوده که از این تعداد ۲ مرکز در شهر اصفهان و ۹ مرکز در شهرستان‌ها واقع است و ۲۱۰ نفر پرسنل نیز شامل پزشکان، نیروی اداری و پرستاران در مراکز انتقال خون استان مشغول به کار هستند.

او در باره نیاز دائمی مراکز پزشکی و بیماران بیمارستان‌ها به فراورده‌های خونی از مردم خواست تا نسبت به اهدای مستمر خون و پلاکت اقدام کرده و به مراکز انتقال خون فعال در سطح استان مراجعه کنند.

پنجم تا دوازدهم مرداد ماه به عنوان هفته انتقال خون و نهم مرداد ماه همزمان با سالروز افتتاح سازمان انتقال خون در ایران به عنوان روز انتقال خون نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ی
 


سنین ۱۸ تا ۶۰، سن مجاز اهدای خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار