روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در اصفهان ‌نیاز است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان اصفهان مورد نیاز است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان شامگاه پنجشنبه به مناسبت روز اهدای خون با اشاره به اهدای پلاکت و پلاسمای خون اظهار داشت: اهدای خون یک عمل انسان دوستانه و خدا پسندانه به شمار می‌رود و با توجه به تحقیقات علم پزشکی، امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که اهدای خون نه تنها می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد بلکه می‌تواند فواید متفاوت و گسترده‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: آن چیزی که اکنون مهم بوده و بر روی آن تاکید می‌شود این است که اهدای هر واحد خون می‌تواند جان ۳ انسان را از مرگ حتمی نجات دهد و انتقال خون ایران در حال پیگیری برای پیش رفتن به سوی فرآورده‌های نوین انتقال خون و تهیه پلاسما و پلاکت به صورت نوین و با توجه به بهترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه این بحث در انتقال خون چند سالی است که رواج پیدا کرده و اهداکنندگان ما نیز برای اهدای پلاسما و پلاکت استقبال خوبی به عمل آوردند و مراکز درمانی نیز با توجه به گستردگی اثر این نوع محصولات برای مصرف این محصولات استقبال خوبی دارند.

وی درباره نیاز روزانه استان به فرآورده‌های خونی بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بوده، این در حالی است که مردم در این زمینه کمک فوق‌العاده‌ای کردند، ولی بدون شک راهکار‌های گسترده‌ای نیز برای جمع‌آوری خون و فرآورده‌های خونی داریم.

زینلی افزود: فراخوان اهداکنندگان از طریق پیامک و یا از طریق تلفن در مواقع اورژانسی، استفاده از اهداکنندگان مستمر مرکز و همچنین استفاده از ذخایر خونی در مواقع ضروری از مهمترین راهکار‌ها به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نهایت اگر به صورت اورژانسی نیازی به خون باشد با اعزام اکیپ‌های سیار به مناطق از پیش تعیین شده خون مورد نیاز تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

 

اهدای هر واحد خون می‌تواند جان 3 انسان را از مرگ حتمی نجات دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.