چین پروازهای گردشگری به تایوان را معلق کرد

در ادامه تنش بین چین و تایوان، پکن اعلام کرد سفر گردشگران به این جزیره را ممنوع کرده است.

چین پروازهای گردشگری به تایوان را معلق کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشیال‌تایمز، وزارت فرهنگ و گردشگری چین روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این پس  مجوز برای سفر گردشگری به تایوان صادر نمی‌شود.

در این بیانیه آمده است: «به علت شرایط روابط کنونی (با تایوان)، تصمیم گرفته شده از روز اول اوت (۱۰ مرداد) مجوز طرح سفر گردشگران از ۴۷ شهر چین به تایوان معلق شود».

گردشگران شهر‌های مختلف چین به تایوان، بزرگترین گروه گردشگری هستند که از این جزیره بازدید می‌کنند. به گفته رسانه‌های چین پارسال نزدیک به ۲/۵ میلیون نفر از مناطق مختلف چین به تایوان سفر کردند.

چین تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و بار‌ها به آمریکا درباره روابطش با این جزیره هشدار داده است. پکن در چارچوب سیاست «چین واحد»، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند. آمریکا به همراه بسیاری از کشور‌های دیگر، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند و به طور رسمی به سیاست «چین واحد» پایبند هستند. با این حال، واشنگتن همچنان روابط غیررسمی خود را با دولت تایوان با وجود قطع روابط دیپلماتیک با تایپه در سال ۱۹۷۹ حفظ کرده است.

مقامات چین از آمریکا می‌خواهند به اصل پذیرفته‌شده «چین واحد» و همچنین به اعلامیه رسمی مشترک میان پکن و واشنگتن که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ امضا شد احترام بگذارد و روابط تعریف شده میان دو کشور را به رسمیت بشناسد.

با  این حال وزارت دفاع آمریکا دو هفته پیش در اقدامی تنش‌آمیز اعلام کرد فروش احتمالی تسلیحات نظامی به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به تایوان را تایید کرده است. وزارت خارجه چین ماه پیش نیز به شدت از احتمال اقدام آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان ابراز نگرانی کرده بود. این اقدامات واشنگتن با واکنش تند مقامات ارشد دولت چین مواجه شد و حتی شرکتهای آمریکایی دخیل در فروش تسلیحات نظامی به تایوان را تهدید به تحریم کردند.

آمریکا روابط رسمی با تایوان ندارد، اما اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات آن است و هم‌اکنون قصد دارد ۱۰۸ تانک آبرامز و ۲۵۰ موشک استینگر به تایوان بفروشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار