ابراز نگرانی پنتاگون درباره نفوذ تسلیحاتی فزاینده چین در خاورمیانه

بنا به گزارش المانیتور، وزارت دفاع آمریکا نسبت به افزایش نفوذ تسلیحات نظامی ساخت چین در منطقه غربی آسیا ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی پنتاگون نسبت به نفوذ تسلیحاتی فزاینده چین در خاورمیانهبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته میلادی در گزارشی افشا کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور نسبت به گسترش سلاح‌های با برچسب «ساخت چین» در میدان‌های نبرد در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، بسیاری از متحدان قدیمی واشنگتن برای دستیابی به فناوری‌هایی که آمریکا، به عنوان یکی از امضاکنندگان معاهدات بین المللی کنترل تسلیحاتی، صادرات آن‌ها را محدود کرده، به سوی پکن روی آورده اند. پنتاگون نگرانی فزاینده خود را نسبت به رشد فروش تسلیحاتی چین، که به این کشور امکان تضمین جایگاه اقتصادی و نظامی و نیز حفظ روابط با متحدان واشنگتن در منطقه را می‌دهد، ابراز داشته است.

دستیار وزیر دفاع آمریکا به المانیتور گفت به طور بالقوه این ابزاری برای آنهاست تا روابط دفاعی و نظامی نزدیکتری را بویژه برای دسترسی‌های آینده، گسترش دهند. بنا به اعلام پنتاگون، چین در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به میزان ۱۰ میلیارد دلار فروش تسلیحاتی به مشتریان خاورمیانه‌ای خود داشته است. المانیتور بر اساس این گزارش نوشت با توجه به عضویت آمریکا در بسیاری از پیمان‌های کنترل تسلیحاتی، چین در زمینه فروش پهپاد‌ها به عراق، عربستان و امارات رقیب قابل توجهی نداشته است.

المانیتور یادآور می شود در همین حال دولت ترامپ در تلاش بوده تا فروش پهپاد‌های مسلح را تسهیل نمایند. دیفنسنیوز  به نقل از یک سند رسمی گزارش داد وزارت خارجه آمریکا در تلاش است تا صدور مجوز برای فروش تسلیحاتی را آسانتر کند.

شایان ذکر است، تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در هفته‌های اخیر به حدی تشدید شده که دونالد ترامپ تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرده است. چین هم در واکنش به این اقدام آمریکا بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کرد. واشنگتن همچنین به منظور تشدید تنش‌ها میان چین و تایوان اخیرا کشتی‌های خود را به سمت تنگه تایوان اعزام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تسلیحات نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار