احتمال پیوستن «عطا محمد نور» به تیم انتخاباتی عبدالله

پس از ایجاد اختلافات داخلی در تیم انتخاباتی «حنیف اتمر»، برخی گمانه زنی ها از پیوستن احتمالی عطا محمد نور به تیم عبدالله عبدالله خبر می دهند.

احتمال پیوستن «عطا محمد نور» به تیم انتخاباتی عبداللهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ایجاد اختلافات داخل در تیم انتخاباتی «حنیف اتمر» و احتمال کناره گیری چهره های مطرحی مانند یونس قانونی، عطا محمد نور و اسماعیل خان از این تیم، برخی گمانه زنی ها از پیوستن احتمالی عطا محمد نور، رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان به تیم عبدالله عبدالله خبر می دهند.

قبلا محمد حنیف اتمر وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، نظام را از ریاستی متمرکز به صدارتی ـ پارلمانی غیر متمرکز تغییر می دهد اما پوسترهای انتخاباتی وی و همچنین مصاحبه اخیرش به شبکه تلویزیونی طلوع نیوز خلاف این وعده است.

حامیان قدرتمند حنیف اتمر به دلیل این خلف وعده از ادامه همراهی با وی کناره گیری کرده اند و تقریبا این تیم انتخاباتی از هم پاشیده است.

در این میان، گروهی به رهبری صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان و رئیس حزب جمعیت اسلامی تلاش دارند از این فرصت برای پیوستن عطا محمد نور به تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله استفاده کنند.

بر اساس گزارشات، مقدمات دیدار عبدالله و عطا فراهم شده و احتمالا رئیس اجرائی دولت افغانستان در ساعات یا روزهای آینده برای دیدار با عطا به منزل وی خواهد رفت.

یونس قانونی که تاکنون به عنوان معاون اول تیم «صلح و اعتدال» به رهبری حنیف اتمر حضور داشت نیز هم اکنون در خارج از افغانستان به سر می برد و با بازگشت وی، ممکن است رسما ترکیب چند تیم انتخاباتی تغییرات جدی پیدا کند.

در صورت جدایی یونس قانونی و عطا محمد نور از تیم حنیف اتمر، چهره هایی همچون عتیق الله بریالی، اسماعیل خان، فوزیه کوفی و بسم الله محمدی نیز از این تیم کناره گیری خواهند کرد.

حنیف اتمر که با شعار «صلح و اعتدال» وارد کارزار انتخابات شده بود در کنار اشرف غنی و عبدالله عبدالله، یکی از سه نامزد برجسته انتخابات ریاست جمهوری افغانستان محسوب می شد اما کناره گیری افراد قدرتمند حامی وی، قطعا معادله های انتخاباتی این کشور را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار