"پل کارون" تنها نماینده فارس در جشنواره سراسری تئاتر نیروی هوایی

نمایش "پل کارون" تنها نماینده استان فارس در جشنواره سراسری تئاتر نیروی هوایی است و در شهر‌های اصفهان و تهران به روی صحنه می‌رود.

پل کارون تنها نماینده فارس در جشنواره سراسری تئاتر نیروی هواییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهرام میرزایی نویسنده و کارگردان دفاع مقدس گفت: نمایش پل کارون تنها نماینده استان فارس در جشنواره سراسری تئاتر سپهر نیروی هوایی است که روز یکشنبه ۱۳ مردادماه در تهران به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره تئاتر سپهر نهاجا، به نهمین دوره جشنواره میثاق آجا معرفی می‌شود.

به گفته میرزایی، در جشنواره سپهر گروه های نمایشی از یگان‌های مختلف نیروی هوایی از جمله پایگاه‌های هوایی شهید لشکری مهرآباد، شهید بابایی اصفهان، شهید دوران شیراز، شهید فکوری تبریز، شهید دلحامد چابهار، وحدتی دزفول و همچنین دانشگاه شهید ستاری، فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرائی و قرارگاه پشتیبانی نهاجا به رقابت خواهند پرداخت.

این نویسنده و کارگردان دفاع مقدس افزود: نمایش پل کارون اقتباسی از زندگی شهید شاهرخ ضرغام معروف به حر انقلاب است که در یک بستر تاریخی ۴۵ روزه بعد از سقوط خرمشهر روایت می‌شود.

وی با بیان اینکه وجه تسمیه نام نمایش به نقطه تلاقی دو دوره از زندگی شاهرخ پیش از تحول و شهادت باز می‌گردد، گفت: شهید شاهرخ ضرغام از شهدای شاخص فدائیان اسلام است که در این نمایش سه دوره از زندگی وی از پیش از تحول، پس از تحول و شهادت بررسی می‌شود.

میرزایی که در کارنامه خود کارگردانی نمایش مهنا را نیز دارد، اضافه کرد: سبک نمایش رئال و در بخش‌هایی هم از زبان سورئال استفاده شده که تلاش شده در قالب تئاتر مستند ارائه شود.

این نویسنده و کارگردان دفاع مقدس عنوان کرد: در حاشیه جشنواره اجرا‌های ویژه عموم نیز خواهیم داشت و نیز مسابقه سراسری عکس تئاتر سپهر در قالب یک نمایشگاه برگزار می‌شود و آثار چهار عکاس شیرازی که لحظات پل کارون را ثبت کرده‌اند با دیگر آثار عکاسان کشور رقابت می‌کنند.

دومین جشنواره سراسری تئاتر سپهر نهاجا به همت دایره هنر‌های نمایشی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ۱۲ تا ۱۴ مرداد ماه ۹۸ و در مجموعه فرهنگی هنری شهید واعظی سازمان عقیدتی سیاسی آجا برپا خواهد شد
انتهای پیام/م

جشنواره سراسری تئاتر سپهر نهاجا ب

برچسب ها: تئاتر ، دفاع مقدس ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار