آغاز طرح شهروند سپاری در شیراز

اجرای طرح شهروند سپاری با هدف پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی در شیراز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی که تفکیک اعیانی شده و دارای پایان کار هستند، هم اکنون وارد مرحله اجرایی شده است.

جواد بهادری با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور در شیراز اجرا می‌شود، افزود: با اجرای طرح شهروند سپاری مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد و همه مراحل گرفتن استعلام را هم متقاضی از طریق نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی روند گرفتن پاسخ استعلام بین ۳۰ تا ۴۰ روز طول می‌کشد و متقاضی باید ضمن مراجعه حضوری پاسخ استعلام را از شهرداری، ثبت اسناد و دفتر خانه‌های اسناد رسمی پیگیری کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اضافه کرد: با توجه به بررسی انجام شده حدود ۸۷ درصد از کل درخواست‌های شهروندان از شهرداری، پاسخ استعلام است که ۵۶ درصد از آن مربوط به پاسخ استعلام آپارتمان‌های مسکونی است که با اجرای طرح پاسخ الکترونیک استعلام آپارتمان‌های مسکونی که تفکیک اعیانی شده و دارای پایانکار هستند شاهد کاهش حجم بالایی از مراجعات خواهیم بود.

بهادری با اشاره به این که طرح شهروند سپاری در شهرداری منطقه ۴ در حال اجرا است، گفت: به زودی این طرح در شهرداری‌های مناطق یک، ۶ و ۱۰ آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش می شود امسال در کل مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز طرح شهروندسپاری آپارتمان‌ها نهایی شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، ثبت درخواست توسط متقاضی، گرفتن تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرت گیری را از جمله مزایای استعلام الکترونیک دانست.

بهادری تصریح کرد: طرح شهروندسپاری با هدف تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان به صورت غیر حضوری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی طراحی و اجرا شده است.
انتهای پیام/م

اجرای طرح شهروند سپاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.