دستان پشت پرده صهیونیست‌ها برای جلوگیری از فروش جنگنده اف-۳۵ آمریکا به ترکیه

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم با فشار بر دولت فعلی آمریکا، از فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه جلوگیری کرده است.

لابگری رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروش جنگنده اف-۳۵ به ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند با فشار بر دولت فعلی آمریکا، از فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه جلوگیری کرده و مانع ارسال این نوع جنگنده فوق پیشرفته به آنکارا شده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه گزارش داد اسرائیل با حضور فعال در پشت پرده، واشنگتن را وادار کرده است تا از فروش جنگنده فوق پیشرفته و رادارگریز اف-۳۵ به ترکیه که قرار بود به عنوان بخشی از طرح ارتقای قدرت نظامی این کشور اجرایی شود، خودداری کند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه را نهایی کرد، رژیم صهیونیستی نیز با لابیگری و تاثیرگذاری بر واشنگتن تلاش کرد تا آنکارا را از برنامه دریافت اف-۳۵ آمریکا خارج سازد. پیش از این قرار بود ترکیه  به منظور تقویت نیروی هوایی خود، جنگنده اف-۳۵ آمریکا را دریافت کند. اما واشنگتن که یکی از مخالفان اصلی فروش سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه بود اعلام کرد باتری‌های سامانه اس-۴۰۰ باعث نقص برنامه جنگنده اف-۳۵ و ارسال اطلاعات محرمانه آن به روسیه می‌شود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد مقامات صهیونیست نگران بودند با استقرار سامانه اس-۴۰۰ در اطراف آنکارا، اطلاعاتی که جنگنده اف-۳۵ در حافظه دارد افشا شود و در اختیار مقامات امنیتی روسیه قرار بگیرد.

اوایل ماه ژوئیه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز به تبعیت از دستورات مقامات صهیونیست اعلام کرد آنکارا را از برنامه خرید اف-۳۵ حذف می‌کند.

ترکیه که بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده اف-۳۵ را به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار به آمریکا سفارش داده بود، گفته است سامانه اس-۴۰۰ روسیه خطری برای هواپیما‌های جنگی آمریکایی ندارد و آن را بهانه واشنگتن برای تحویل ندادن اف-۳۵ اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی طی قراردادی با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین سفارش خرید ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ را داده است. تاکنون ۱۶ فروند از این جنگنده به رژیم صهیونیستی تحویل داده شده و باقی آن‌ها تا سال ۲۰۲۴ تحویل داده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از آمریکا دومین ارتشی است که از جنگنده اف-۳۵ در نیروی هوایی خود استفاده می‌کند. این رژیم حتی تغییراتی در این جنگنده پیشرفته داده و نمونه جدیدی با نام ادیر (Adir) ارائه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار