معاون وزیر راه و شهر سازی خبر داد؛

اعطای تسهیلات به سازندگان مسکن طرح بازآفرینی شهری

پژمان در سفر به کرمان از اعطای تسهیلات با نرخ سود ۹ درصدی به سازندگان واحد‌های مسکونی در محلات طرح بازآفرینی شهری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد فدائی استاندار کرمان در ستاد باز آفرینی شهری پایدار در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اجرای قانون تاکید کرد و گفت:همه ما اینجا جمع شدیم تا به قانون عمل کنیم و اگر در مواردی با موانع قانونی برخورد می‌کنیم باید این موارد احصا و به وزارتخانه‌ها ارجاع داده تا براساس آن برنامه ریزی‌هایی صورت دهیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت:به طور کلی در اجرای مناسب و درست این طرح باید به ٢ نکته، چگونگی تنظیم قرار داد‌ها و مشارکت‌ها و چگونگی دریافت اعتبارات دقت اساسی شود.

استاندار کرمان تاکید کرد:۱۳پروژه از این طرح از سال گذشته باقی مانده است که ابتدا باید آن‌ها را به اتمام رسانده و سپس به سراغ اجرای طرح‌های سال ٩٨ برویم.

معاون وزیر راه و شهر سازی نیز در این جلسه گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ محله در بافت قدیم از یکسری امکانات محروم هستند و این شرایط می‌طلبد همه مسئولین در کنار هم همت کنند تا این مردم از این شرایط به شرایط مطلوب تری برسند.

سید محمد پژمان افزود: نامقاوم بودن بنا‌های محلات بازآفرینی و همچنین نبود زیرساخت مناسب یک مخاطره بسیار نزدیک برای خانواده‌های ساکن در این محلات است که اگر کوچکترین حادثه طبیعی مثل زلزله رخ دهد با خسارت انسانی سنگینی مواجه خواهیم شد.

وی با اعلام خبر اعطای تسهیلات با نرخ سود ۹ درصدی به سازندگان واحد‌های مسکونی در محلات طرح بازآفرینی شهری تصریح کرد: وظیفه ملی ما این است که به طرح بازآفرینی شهری که براساس مطالعات علمی و دقیق تدوین شده، کمک کنیم. این موضوع عزم ملی را می‌طلبد و همه دستگاه‌های حاکمیتی باید درگیر باشند.

وی خطاب به مدیران استانی گفت: با توجه به ظرفیت ها، پتانسیل‌ها و استعداد‌های موجود در شهر کرمان، اجازه دهید یک تغییر جدی در این شهر رخ دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری پایدار کشور با اشاره به تسریع روند کار اظهارکرد:۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده کشور تخصیص داده شده است.

وی به گستردگی بی رویه شهر کرمان نیز اشاره و تاکید کرد: متاسفانه نبود تعادل و توازن در شهر کرمان غوغا می‌کند، کرمان با وجود ١٣ هزار هکتار عرصه، از نظر تراکم جمعیت، جزء کم تراکم‌ترین شهر‌های کشور است که همین موضوع سبب شده نحوه اداره و مدیریت منابع در این شهر با مشکل روبرو شود که در این راستا باید تغییر نگرشی صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار تعیین تکلیف متقاضیان واگذاری زمین در قالب طرح بازآفرینی شهری شد و گفت: اجرای این طرح و واگذاری زمین به افراد فاقد مسکن امری بسیار مهم است که متاسفانه سال هاست، این مسئله حل نشده و باید هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ی

تعیین تکلیف متقاضیان واگذاری زمین در قالب طرح بازآفرینی شهری

 

برچسب ها: استانداری ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار