کف سازی بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، گفت: عملیات ساماندهی و کف سازی راسته بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان با مشارکت کسبه این بازار آغاز شده و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، با بیان اینکه راسته بازار حاج آقا علی بخشی از مجموعه تاریخی حاج آقا علی کرمان است، گفت: این مجموعه تاریخی علاوه بر بازار دارای عناصر دیگری همچون کاروانسرا، آب انبار، مسجد و مدرسه
هست که به همت حاج آقا علی مشهور به زعیم الله در دوره قاجار بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه این راسته بازار در سال‌های گذشته در چند فاز مورد مرمت قرار گرفته است، اظهار کرد: در این عملیات‌های مرمتی ستون‌ها و سقف‌های این راسته بازار توسط میراث فرهنگی مرمت و بازسازی گردید.

شفیعی با بیان اینکه در یک عملیات جدید مرمتی، ساماندهی و کف سازی راسته بازار حاج آقا علی کرمان آغاز شده است، بیان کرد: با توجه به آسیب‌های فراوان و وضعیت نامطلوب کف این راسته بازار، جلسات متعددی با کسبه بازار انجام گرفت که منجر به آغاز عملیات جدید مرمتی در این بازار شد.

وی اظهار کرد: جذب مشارکت مالکین و بهره برداران بنا‌های تاریخی در عملیات‌ها و پروژه‌های مرمتی به منظور افزایش حس تعلق آن‌ها و حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از اهداف و اولویت‌های میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/ی

مرمت بازار حاج آقا علی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار