مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان با سناریوی زلزله و با هدف مرور و ارزیابی فرآیند‌های فراخوانی کارکنان بخش پشتیبانی، بارگیری و انتقال تجهیزات و برپایی آمادگاه در شهر چترود برگزار شد.

دکتر مسعود مقدری، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه‌ی این مانور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هدف از برگزاری مانور لجستیک دانشگاه علوم پزشکی کرمان را آمادگی تیم معاونت توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد و گفت: اگر خدای نکرده حادثه‌ی طبیعی رخ داد ما بتوانیم تیم‌ها را آموزش دهیم و تیم‌ها آمادگی لازم و کامل را در حوادث طبیعی داشته باشند.
او افزود: بدین منظور این مانور با محوریت معاونت توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برنامه ریزی شد که در مورد اجرای آن با سایر ارگان‌ها نیز هماهنگ شد.
دکتر مقدری تصریح کرد: بدین منظور بیمارستان ۳۲ تختخوابی با کلیه تجهیزاتش در منطقه چترود مستقر شد که بدین منظور ۱۰۰ نیرو، ۳۱ خودروی پشتیبان، دو کامیونت، یک جرثقیل و یک آمبولانس ـ اتوبوس در این منطقه استقرار یافتند.
او بیان داشت: بر این اساس، آمادگی خودمان را در برپایی این بیمارستان را سنجیدیم و مانور مذکور سبب شد اشکالات را بررسی کنیم، اگر موردی داشتیم آن‌ها را بازیابی کنیم و برای حوادث احتمالی بتوانیم سریع وارد عمل شویم و با آمادگی کامل بتوانیم مصدومان را درمان و به کرمان اعزام کنیم.


معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این مانور با سناریوی وقوع زلزله‌ای به قدرت شش ریشتر در ساعت ۶:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز، در پنج کیلومتری چترود آغاز شد.
دکتر مقدری افزود: بلافاصله پس از این اتفاق، یعنی از ساعت ۶:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز، ۱۰۰ تیم فراخوان شدند در محل دانشگاه، در محل انبار حوادث، تمام چادر ها، بیمارستان و تجهیزات بارگیری و به منطقه اعزام شد.
او افزود: برآورد ما این بود به مدت سه ساعت این بیمارستان را برپا کنیم، که ما توانستیم در ساعت ۱۱ صبح، به ۸۵ درصد از اهدافمان برسیم.
وی ابراز امیدواری کرد: برای مانور بعدی بتواینم به صد درصد اهدافی که داشتیم دست یابیم.
دکتر مقدری از ستاد حوادث استانداری، پرسنل اورژانس و رده‌های دیگر دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و پلیس راه به منظور همکاری برای انجام این مانور تشکر کرد.

انتهای پیام/ب

مانور زلزله در چترود کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.