همکاری بی‌ام‌و و غول فناوری چینی برای پایه‌گذاری پلتفرم رانندگی خودران

شرکت بی‌ام‌و به همراه شرکت چینی تنسنت، پلتفرم جامع و متمرکز رانندگی خودران را در چین راه‌اندازی خواهند کرد.

همکاری بی‌ام‌و و غول فناوری چینی برای پایه‌گذاری پلتفرم رانندگی خودرانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت خودروسازی با سرعت چشمگیری به سمت تکامل در بخش رانندگی خودران پیش می‌رود و تمامی شرکت‌ها تلاش خود را انجام می‌دهند تا سهم بزرگ‌تری در این بازار پرچالش به‌دست بیاورند. در ماه‌های اخیر اخبار زیادی مبنی بر قرارداد شرکت‌های خودروسازی برای تولید یا بهبود سیستم‌های رانندگی خودران منتشر شده و این نشان می‌دهد که تمامی برند‌ها با جدیت برنامه‌های بلند مدت خود را دنبال می‌کنند.

البته تولید یک سامانه رانندگی خودکار به فناوری‌های ارتباطی گسترده و پردازش‌های گرافیکی و سه‌بعدی‌سازی پیشرفته‌ای نیاز دارد، به همین جهت همکاری شرکت‌های خودروسازی با شرکت‌های ارتباطی یا گرافیکی در چند وقت اخیر افزایش پیدا کرده است، به طور مثال چندی پیش خبر همکاری ولوو با شرکت انویدیا برای تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای ساخت اتوبوس‌ها و کامیون‌های خودران منتشر شد. حال شرکت بی‌ام‌و نیز که برای تولید سیستم‌های رانندگی خودران با شرکت بزرگ Tencent همکاری خواهد کرد.

همکاری بی‌ام‌و و تنسنت در چین صورت می‌پذیرد

تنسنت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم افزاری در دنیا محسوب می‌شود که از نظر درآمد، در کنار شرکت‌هایی همچون آمازون، گوگل، ای‌بی، علی‌بابا و فیسبوک جزو یکی از ۱۰ برند برتر دنیا است. این شرکت در ساخت بازی‌های آنلاین نیز سابقه طولانی دارد و در تولید بازی‌هایی همچون پابجی، ندای وظیفه آنلاین و لیگ افسانه‌ها، همکاری داشته است.

همکاری بی‌ام‌و و غول فناوری چینی برای پایه‌گذاری پلتفرم رانندگی خودران

همکاری بی‌ام‌و و غول فناوری چینی برای پایه‌گذاری پلتفرم رانندگی خودران

تنسنت و بی‌ام‌و به‌طور اختصاصی برای توسعه فعالیت‌های خودران بی‌ام‌و در چین همکاری خواهند داشت، این دو شرکت یک مرکز فناوری ارتباطی در چین تاسیس کرده و برنامه دارند تا یک پلتفرم بومی برای ارتباط خودرو‌های خودران بی‌ام‌و در این کشور و اتصال با شرایط ترافیک محلی تولید کنند. نام این پلتفرم D3 گذاشته شده که مخفف "Data Driven Development" خواهد بود. این مرکز فناوری تا پایان سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را آغاز می‌کند و با اتصال به خودروها، قابلیت رانندگی نیمه مستقل یا خودران را برای آن‌ها فراهم می‌کند. مدیر بخش بی‌ام‌و در چین به همین منظور اعلام کرد:"چین پیشگام تولید سیستم‌های رانندگی خودران است و ما نیز برای توسعه این فناوری در چین برنامه‌هایی داریم، همکاری بی‌ام‌و و تنسنت آغاز تجارت میان صنعتی برای هر دو شرکت خواهد بود. "

همکاری بی‌ام‌و و غول فناوری چینی برای پایه‌گذاری پلتفرم رانندگی خودران

همکاری بی‌ام‌و و غول فناوری چینی برای پایه‌گذاری پلتفرم رانندگی خودران

تولید چنین مرکز بزرگی با حجم داده‌های عظیم کار سختی برای تنسنت نیست، اما کمک بزرگی به راه‌اندازی سیستم متمرکز رانندگی خودران شرکت بی‌ام‌و خواهد کرد. بی‌ام‌و برنامه دارد تا مدل‌های نیمه مستقل سطح ۳ را تا دو سال دیگر در چین معرفی و عرضه کند، شرکت آلمانی برای رسیدن به این هدف نیاز به یک پایگاه داده قدتمند نیاز دارد که به همکاری تنسنت آن را تولید خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: با زیباترین خودرو‌های تاریخ آشنا شوید +تصاویر


انتهای پیام/

 

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار