فرمان هوشمند اختصاصی بی‌ام‌و برای مدل الکتریکی iNext

شرکت بی‌ام‌و اطلاعاتی جدید از قابلیت‌های هوشمند و اختصاصی مدل iNext را فاش ساخت.

فرمان هوشمند اختصاصی بی‌ام‌و برای مدل الکتریکی iNextبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بی‌ام‌و در راستا افزایش تولیدات الکتریکی خود در سال ۲۰۱۱ سری i را به خط تولید خود اضافه کرد، مهم‌ترین مدل این سری خودرو i8 این شرکت است که از لحاظ طراحی، قدرت و بازدهی یکی از جذاب‌ترین خودرو‌های الکتریکی در جهان محسوب می‌شود، اما پس از تولید سدان‌های الکتریکی طی چند سال اخیر توسط شرکت‌هایی مانند تسلا، حال برند‌های مخلتف به سمت تولید مدل‌های شاسی‌بلند، کراس‌اوور و پیکاپ‌های الکتریکی سوق پیدا کرده‌اند و بی‌ام‌و نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به همین جهت این شرکت در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در نوامبر سال میلادی گذشته برای اولین بار از طرح مفهومی کراس‌اوور تمام الکتریکی iNext رونمایی کرد. این طرح مفهومی یک خودرو با طراحی و قابلیت‌های پیشرفته است که طبق برنامه بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد، این شرکت آلمانی پس از معرفی iNext آزمایش‌های مختلف برروی این مدل را آغاز کرد و هر از چندگاهی اطلاعاتی از این مدل را فاش می‌سازد.

فرمان هوشمند اختصاصی بی‌ام‌و برای مدل الکتریکی iNext

طراحی داخلی تغییر خواهد کرد

در نمایشگاه لس‌آنجلس طراحی ساده و بی‌هویت داخل اتاق iNext (تصویر زیر) به هیچ وجه نتوانست نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. البته از همان ابتدا مشخص بود که این طرح تنها در مدل مفهومی iNext استفاده شده و در مدل نهایی جایگاهی ندارد. اما طبق تصاویر جدید، به‌نظر می‌رسد شرکت بی‌ام‌و طراحی نهایی داخل iNext را تغییر داده و ویژگی‌های جذاب‌تری را به این مدل اضافه خواهد کرد.

فرمان هوشمند اختصاصی بی‌ام‌و برای مدل الکتریکی iNext

چندی پیش، یک نمونه اولیه iNext در حال انجام آزمایش‌های خود در محیط واقعی سوژه خبرنگاران شد، پس از آن چند تصویر مختلف از داخل این خودرو منتشر شد که فرضیه تغییر طراحی داخل اتاق را تائید می‌کند.

فرمان هوشمند اختصاصی بی‌ام‌و برای مدل الکتریکی iNext

فرمان جدید با ویژگی‌های پیشرفته

اما حالا بی‌ام‌و از فرمان جدید و اختصاصی مدل iNext رونمای کرد، طبق اعلام این شرکت فرمان جدید با طراحی آرگونومیک بسیار نرم و راحت است و استفاده از آن تجربه متفاوتی خواهد بود، در سیستم فرمان جدید iNext تغییر حالت رانندگی دستی و رانندگی خودکار به آسانی شکل خواهد گرفت. در این فرمان با استفاده از فیبرنوری سیگنال‌های نوری جهت اعلان‌های مختلف به راننده منتقل می‌شود. مسطح بودن قسمت پایینی فرمان، کنترل آن را در مسیر‌های طولانی تسهیل کرده و فضای بیشتری برای قرار گیری پای راننده ایجاد می‌کند. این فرمان به مدل‌های مسابقه‌ای شباهت زیادی دارد و بی ام‌و ویژگی‌های کنترلی و حتی لمسی فراوانی در آن جای داده است.

فرمان هوشمند اختصاصی بی‌ام‌و برای مدل الکتریکی iNext

مدل iNext به‌عنوان پرچمدار فناوری‌های نوین از طرف بی‌ام‌و شناخته خواهد شد، بر اساس اطلاعات منتشر شده، این مدل شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۴ ثانیه طی خواهد کرد و بازه حرکتی آن ۶۰۰ کیلومتر است، رانندگی خودران سطح ۳ بی‌ام‌و در این مدل استفاده خواهد شد و رانندگی سطح ۴ و ۵ که کاملا خودکار یک مسیر را طی خواهد کرد، در آینده به این مدل اضافه می‌شود.


بیشتر بخوانید:نسخه ۲۰۲۰ اتومبیل X6 ستاره‌ای درخشان در کارنامه BMW +تصاویر


انتهای پیام/

فرمان هوشمند بی ام و

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار