۲۵۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی پذیرفته می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ دانشجو معلم برای سال تحصیلی جدید در این مرکز آموزش عالی پذیرش می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  حبیب صفرزاده رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: دانشگاه فرهنگیان به خصوص پردیس خواهران با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است و با وجود اینکه از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در خصوص تامین فضا کمک خواستیم، اما هیچ اقدام موثری انجام نشد به ناچار با فشرده کردن فضای خوابگاهی و استفاده از فضای اداری این تعداد دانشجو را جذب می‌کنیم.

او افزود: از مجموع دانشجو معلمانی که برای سال تحصیلی جدید جذب خواهند شد ۱۰۰ نفر دختر در رشته آموزش ابتدایی هستند که بیشترین مشکل دانشگاه برای تهیه تامین فضای آموزشی و خوابگاهی این تعداد است.

او گفت: ۱۵۰ نفر نیز دانشجو معلم پسر هستند که در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی و آموزش ابتدایی پذیرش خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی افزود: ۴۰۰ دانشجو معلم از محل ردیف ۴۰ هزار استخدامی از طریق کنکور سراسری برای این مرکز آموزش عالی منظور شده و ۳۰۰ نفر هم از طریق ماده ۲۸ دانش آموختگان دیگر مراکز دانشگاهی، مشروط به گذراندن یک دوره آموزشی یکساله در زمینه دروس مهارتی، به این دانشگاه اختصاص یافته است.

صفرزاده افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری تنها ۲۷ نفر دانشجومعلم خروجی دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: هم اکنون هزار و ۲۰۰ دانشجومعلم در ۲ پردیس دختران و پسران این دانشگاه اسکان یافته و خدمات علمی و آموزشی دریافت می‌کنند که ۴۰۰ تن آنان دختر و ۸۰۰ نفر پسر هستند.
انتهای پیام/ط
منبع/ایرنا


جذب ۲۵۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.