اسفندیار: فکر نمی‌کردیم قهرمان جهان شویم/ طرفدار استقلال و بارسلونا هستم

کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان کشورمان گفت: خودمان هم فکر قهرمانی نمی‌کردیم که قهرمان رقابت‌های جهانی شویم.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین اسفندیار کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان کشورمان درباره قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: خودمان هم فکر قهرمانی نمی‌کردیم که قهرمان شویم،   دیدارهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما بازی به بازی بهتر شدیم.

برای رسیدن به هماهنگی شرایط سختی داشتیم

او افزود: ۳ بازیکن در زمان مناسبی به تیم ملی اضافه نشدند. من و فلاحت خواه یک ماه دیر‌تر به تیم اضافه شدیم و مرتضی شریفی هم ۲ هفته مانده به رقابت‌ها در جمع ملی پوشان حاضر شد، پوریا یلی و حضرت پور هم در فاصله پنج روز به مسابقات به تیم اضافه شدند. شرایطمان سخت بود زیرا زمان کافی برای رسیدن به هماهنگی نداشتیم  و تنها با  ۳، ۴ جلسه تمرین و بازی دوستانه با تیم میزبان توانستیم به هماهنگی لازم برسیم. اما خوشبختانه در پایان این رقابت‌ها توانستیم قهرمان شویم و کاری کنیم که تمام دنیا به دید احترام به ما نگاه کند.  

کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان کشورمان درپاسخ به این سوال که آیا رقابت‌های دور حذفی سخت است و یا رقابت‌های ابتدایی تورنمنت بیان داشت: بازی‌های مقدماتی سخت‌تر است، زیرا فشار روحی برای تیم‌ها  وجود ندارد و با آرامش  بیشتری بازی می‌کنند. با این حال تیم‌هایی هم هستند که امکان صعود را از یک تیم بگیرند و به تیم دیگری اهدا کنند.

اسفندیار ادامه داد: تیم‌هایی مانند برزیل و آرژانتین که از فاصله‌ای بسیار دور به بحرین آمده بودند شرایط متفاوتی دارند برای آن‌ها در ابتدا شرایط آب و هوایی و اختلاف ساعت مهم است و به همین دلیل شرایط خاص تری دارند، ولی با گذشت زمان آن‌ها که به شرایط خوبی می‌رسند و در مراحل بعدی خودشان را نشان می‌دهند علاوه بر این‌ تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند در مراحل پایانی اضطراب بیشتری دارند تا خودشان را ثابت کنند حتی به خاطر دارم روز بازی نیمه نهایی سایت جهانی نوشته بود شانس فینال برای تیم‌های برزیل و ایتالیا است همین مسئله من را به شدت ناراحت کرد.

اسفندیار افزود: من آن روز خیلی ناراحت بودم، با پوریا یلی هم اتاق بودم و گفتم این حرکت برایم سنگین است، اما به گونه‌ای در مرحله نیمه نهایی مقابل برزیل بازی کردیم که تا آن‌ها آمدند به خودشان بیایند بازی را به ما واگذار کردند. به خاطر دارم مربی آن‌ها مات و مبهوت ما را نگاه می‌کرد و بازیکنانش روی زمین افتاده بودند، برزیلی‌ها پس از چند لحظه به زمین آمدند تا بازیکنانشان را دلداری بدهند، البته آن‌ها در ادامه کار به روحیه خوبی رسیدند و توانتسند در بازی رده بندی شکست سنگینی را به روسیه تحمیل کنند و سوم جهان شوند.

امیر حسین اسفندیار که تنها ۲۱ سال دارد و متولد آمل است  درباره علاقه و جذب مردم به والیبال گفت: هنگامی که  والیبال پیشرفت کرد مردم بیشتر به این رشته روی آوردند و استان‌های آذربایجان غربی و گلستان و مازندران  از جمله استان‌هایی هستند که والیبال در آن جا هواداران زیادی دارد.

او افزود: من در شهر خودم خیلی‌ها را می‌بینیم که در زمین‌های خاکی، آسفالت والیبال بازی می‌کنند. کلاس‌های آموزش والیبال هم خیلی شلوغ هستند و شاید در یک سانس ۶۰ تا ۷۰ شاگرد برای تعلیم والیبال در سالن حضور داشته باشند، قطعا وقتی یک ورزش پیشرفت می‌کند مردم زیادی به سمت آن جذب می‌شوند.  

طرفدار استقلال و بارسلونا هستم

ملی پوش والیبال جوانان کشورمان که به فوتبال هم علاقه دارد درباره تیم های فوتبال داخلی و خارجی مورد علاقه اش گفت: در ایران طرفدار تیم استقلال هستم و در اروپا هم تیم بارسلونا را دوست دارم.  

اسفندیار در پایان و در پاسخ به سوالی درباره الگوی ورزشی اش گفت: در گذشته بارتوشکورک پشت خط زن والیبال لهستان الگویم بود، اما حالا بیشتر شرایط زندگی و بازی‌های اندرسون را دنبال می‌کنم، زیرا بازیکن خیلی خوبی است.


بیشتر بخوانید:

داوری: پاداش بزرگسالان را در زودترین زمان ممکن پرداخت کردیم/ طلوع کیان: خوشحالم بچه‌ها دیده شده و از سربازی معاف شدند

تیم ملی والیبال جوانان به ایران بازگشت

تیم ملی جوانان ایران ۳ - ایتالیا ۲/تکمیل نمایش اقتدار در بحرین / مدال تاریخی طلای قهرمانی جهان بر گردن سرو قامتان جوان


انتهای پیام/ 

اظهارات ملی پوش والیبال جوانان ایران در خصوص قهرمانی در رقابت های جهانی بحرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار