ارز بذر، زیر ذره بین صمت

کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهایی که ارز دولتی دریافت کرده اند در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احسان مردانشاه کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حسب گزارشات واصله در خصوص نگهداری مقادیر قابل توجهی از بذر‌های صیفی در منطقه دستگرد برخوار، تیم بازرسی سازمان به محل اعزام و پس از دریافت حکم قضایی به محل ورود پیدا کرده و پس از بازرسی، مقادیر قابل توجهی بذر صیفی به ارزش سی میلیارد ریال از محل کشف و ضبط گردید.


کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: پس از بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که مالک و متصدی واحد از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی جهت واردات این کالا‌ها استفاده کرده که عمده این کالا‌ها از کشور‌های هلند، چین و ژاپن است.

او اذعان داشت: علی رغم تاکیدات سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در رابطه با استخراج اسامی کسانی که از ارز دولتی برای بذور صیفی، کود و سم استفاده کرده اند؛ خاطر نشان کرد که سازمان درصدد راستی آزمایی و پایش واحد‌هایی است که از ارز دولتی استفاده کرده اند.

مردانشاه در ادامه پیرامون کالا‌های ضبط شده گفت: چندین روز کار تحقیقاتی توسط کارشناسان در رابطه با این محل انجام شد و نهایتا کالا‌های مربوطه کشف و ضبط شده و همچنین جهت صدور دستور قضایی و رای به شعبه مورد نظر ارسال شد.

کارشناس بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره طی شدن مراحل قانونی مربوطه گفت: کلیه کالا‌های توقیف شده برای ارسال پرونده به مقامات ذی صلاح به محل امن منتقل شده اند تا جهت سیر مراحل قانونی و صدور رای به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان برخوار، این پرونده ارسال شود.

او در نهایت با اشاره به الزام بررسی دقیق بر عملکرد واردکنندگان کالا با ارز دولتی یادآور شد: بازرسی و نظارت بر عملکرد واحد‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده اند در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و تاکید داریم که همه افرادی که با استفاده از ارز دولتی اقدام به واردات کالا کرده اند، زیر ذره بین این سازمان قرار داشته و فعالیت‌های این واحد‌ها بررسی خواهد شد.



انتهای پیام/م

 

کشف مقادیر قابل توجهی  بذر صیفی در منطقه دستگرد برخوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار