سرپرست فرمانداری هندیجان از رهاسازی ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر از ۱۵ مردادماه، به منظور تامین آب موردنیاز این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بویری سرپرست فرمانداری هندیجان با اشاره به موافقت مسئولان وزارت نیرو در هفته اول مرداد ماه با رهاسازی آب از سد کوثر برای تامین آب شرب این شهرستان گفت: به همین منظور، ۶ مرداد جاری نشست هماهنگی برای این موضوع در محل سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار گردید.

او اظهار داشت: این رهاسازی به منظور مصرف شرب و کشاورزی هندیجان از روز سه شنبه ۸ مرداد آغاز می‌شود و تا ۱۵ ماه جاری ادامه دارد.

بویری با اشاره به اینکه رهاسازی آب سد کوثر با دبی ۳۰ متر بر ثانیه به مدت ۸ روز انجام خواهد شد، تصریح کرد: تا پایان روز ۱۵ مرداد باید حجم آب رهاسازی شده از این سد به منظور تامین آب مورد نیاز شهرستان به ۲۰ میلیون متر مکعب برسد.

این مقام مسئول بیان داشت: از جمله اقدامات موثر در رفع تنش آبی شهرستان، رهاسازی آب از سد کوثر است و از آنجا که شهرستان هندیجان در پایان مسیر انتقال آب رهاسازی شده از این سد قرار دارد، برداشت بی رویه آب در بالا دست مشکلاتی را برای این شهرستان موجب می‌شود.

لزوم رعایت موارد ایمنی ساکنان حاشیه رودخانه‌ها

فرماندار هندیجان همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای زمان تعیین شده روزانه بیش از ۲.۵ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر به سمت هندیجان رهاسازی می‌شود، تصریح کرد: از شهروندان شهر‌ها و روستا‌های مجاور رودخانه‌های خیرآباد و زهره درخواست می‌شود در این مدت هنگام نزدیک شدن به حریم این رودخانه‌ها موارد و نکات ایمنی را رعایت کنند.

او اذعان داشت: با هماهنگی با اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر در گچساران، تمهیدات لازم برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ورود آب به مزارع کشاورزی بالا دست و همچنین در مقطع این شهرستان اندیشیده شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.