امداد رسانی آتش نشانان ساروی در ۳۸۱ حادثه

رئیس سازمان آتش نشانی ساری گفت: آتش نشانی ساری در تیر ماه امسال به ۳۸۱ مورد حادثه به شهروندان امدادرسانی کرده است.

سید حمید هاشمی رئیس سازمان آتش نشانی ساری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه آتش نشانی ساری در تیر ماه امسال به ۳۸۱ مورد حادثه به شهروندان امدادرسانی کرده است، گفت: ۲۲۶ مورد عملیات اطفای حریق و ۱۵۵ مورد عملیات امداد و نجات در گزارش‌های کارشناسان به ثبت رسیده است.

او افزود: در عملیات‌های صورت گرفته آتش نشانان در تیر ماه امسال ۷۴ شهروند از حوادث نجات یافتند.

هاشمی خسارت‌های ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی را بعضاً غیر قابل جبران برشمرد و گفت: در اثر حوادث رخداده در ماه گذشته  ۴۲ نفر مصدوم شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری با اشاره به اینکه بیشترین حادثه آتش سوزی در معابر و گذرگاه، فضای سبز و تصرفات مسکونی رخداده، افزود: بر اساس گزارش کارشناسان بیشترین علت وقوع آتش سوزی مربوط به آتش سوزی ناشی از مواد جامد سوز با عاملیت انسانی و برق بوده است.

هاشمی با تاکید بر رعایت همه موارد ایمنی از سوی شهروندان از آنان خواست در صورت بروز حوادث ضمن حفظ خونسردی با شماره گیری ۱۲۵ نوع حادثه و آدرس دقیق را اعلام نمایند.

برگزاری سه هزار و ۱۳۲ نفر ساعت آموزش ایمنی در تیر ماه

سید حمید هاشمی رئیس سازمان آتش نشانی ساری گفت: ۴۵۰ نفر ساعت آموزش برون سازمانی تیرماه امسال برای شهروندان و دو هزار و ۶۸۲ نفر ساعت آموزش درون سازمانی برای کارکنان آتش نشانی برگزار شد.

هاشمی با تقدیر از شهروندان  به جهت حضور و مشارکت در برنامه‌های آموزشی، به برگزاری دوره آموزش مقدماتی آتش نشانان داوطلب برای ۲۳ نفر از شهروندان اشاره و افزود: این آموزش‌ها با هدف پیشگیری از حوادث و آشنایی شهروندان با مخاطرات  و همچنین ارتقا مهارت و آمادگی آنان در برابر حوادث برگزار شده است.

او با اشاره به برگزاری دوره آموزش ایمنی برای ۲۴ نفر از کارکنان شیرخوارگاه شکوفه و ۶ نفر از رانندگان تاکسی شهر ساری گفت: در ماه گذشته  ۱۶ نفر از کودکان مجتمع فرهنگی دیجیتال فاطمه الزهرا با هدف آشنایی با تجهیزات و خدمات سازمان از ایستگاه آتش نشانی بازدید کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری برگزاری دوره آموزشی روان شناسی برای ۱۴۱ نفر از پرسنل، برگزاری آزمون سنجش علمی آتش نشانان و فرماندهان شیفت و آموزش روزانه آتش نشانان در ایستگاه‌های آتش نشانی و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی فرماندهی برای فرماندهان شیفت و روسای ایستگاه‌ها را از دیگر اقدامات اداره آموزش و پیشگیری در تیر ماه عنوان کرد.

هاشمی از شهروندان خواست جهت آگاهی از برنامه زمان بندی آموزش این سازمان به اداره آموزش  و پیشگیری واقع در خیابان ملا مجدالدین مراجعه و یا با شماره ۳۳۲۶۰۱۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار