هلال احمر و انتقال خون استان قزوین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مدیران جمعیت هلال احمر و انتقال خون استان قزوین درنشستی مشترک برای ترویج فرهنگ اهدای خون تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از امضای این تفاهم نامه همکاری با اداره کل انتقال خون استان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نوعدوستی و صلح و ایثار در جامعه خبر داد و گفت: ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه در زمینه بهداشت و سلامت خون و اشاعه فرهنگ اهدای خون سالم و داوطلبانه و بدون چشم داشت از اهداف دیگر انعقاد این تفاهم نامه است.

آصفی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد اعضای داوطلب هلال احمر در ایام خاص و مناسبت‌های گوناگون با حضور در مراکز انتقال خون برای اهدای خون خود اقدام کنند و علاوه بر آن هماهنگی، حضور و تبلیغات اهدای خون در بین کانون‌های دانشجویی هلال احمر اجرایی شود.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مخاطرات ویژه کارکنان انتقال خون‏، آموزش‌های تخصصی در خصوص بیماری‌های خونی و راه‌های انتقال آن به اعضای داوطلب و کارکنان هلال احمر از سوی کارشناسان انتقال خون و تشکیل یک گروه از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با نام "همیاران انتقال خون" از دیگر بند‌های این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: سازمان انتقال خون و هلال احمر از سازمان‌های موثر و هدایت کننده فعالیت‌های خیرخواهانه در جامعه هستند که با همکاری یکدیگر می‌توانند در اجرای هر چه بهتر وظایف و رسالت‌های این دو نهاد در خدمت رسانی به مردم بهتر و موثرتر عمل کنند.

در این دیدار مدیران جمعیت هلال احمر استان به همراه تعدادی از داوطلبان این جمعیت ضمن اهدا خون با اهدای شاخه‌های گل از زحمات کارکنان پرتلاش و زحمت کش انتقال خون، قدردانی کردند .

انتهای پیام/ک

امضای تفاهم نامه همکاری برای ترویج اهدای خون در قزوین 

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار