استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

غار ده شیخ مستعد تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری جنوب کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: غار شگفت انگیز "ده شیخ" قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری در جنوب کشور را دارد.

غار ده شیخ مستعد تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری جنوب کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مجموعه تفریحی توریستی غار ده شیخ در بخش پاتاوه به همراه جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افزود: طبیعت بکر و زیبا و وجود اماکن تاریخی، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان دنا به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و تفریحی استان را فراهم کرده است.

کلانتری با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار اثر تاریخی و ۳۰۰ جاذبه طبیعی در استان وجود دارد که می‌تواند پذیرای گردشگرانی از جای جای کشور و حتی خارج از کشور باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی و توجه ویژه به مناطق تاریخی و طبیعی از اولویت‌های ویژه دولت است که باید مورد توجه قرار گیرند.

کلانتری با اشاره به قدمت غار ده شیخ، تاکید کرد: این غار یکی از مکان‌های شگفت انگیز در این استان است که قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری در جنوب کشور را دارد.

او در ادامه گفت: ساماندهی و آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری با ایجاد طرح‌ها و فضا‌هایی مناسب در این منطقه، می‌تواند موجب جذب بیشتر گردشگر و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان شود.

غار ده شیخ پاتاوه به عنوان سومین اثر طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت ملی شده است.

این غار که دارای قدمت ۱۳۵ میلیون ساله است، در ۳۵ کیلومتری شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا واقع شده و در فاصله دو کیلومتری روستایی به همین نام قرار دارد. دهانه غار ده شیخ در ارتفاع یک هزار و ۶۷۰ متری از سطح دریا، درست روبروی قله قاش مستان کوه دنا قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

غار ده شیخ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.