مدیر کل انتقال خون استان مرکزی:

شاخص اهدای خون در استان مرکزی ۳ واحد بیشتر از کشور است

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی گفت: شاخص اهدای خون در استان مرکزی ۳ واحد بیشتر از کشور است.

شاخص اهدای خون در استان مرکزی ۳ واحد بیشتر از کشورفاطمه سادات مهدویانی مدیر کل انتقال خون استان مرکزی در حاشیه مراسم بزرگداشت اهدای خون  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: شاخص اهدای خون در کشور ۲۷ نفر به ازای هر هزار نفر است و این شاخص در استان مرکزی به ازای هر هزار نفر ۳۰ نفر می‌باشد که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی از افزایش سه درصدی اهدای خون در ۴ ماهه امسال استان خبرداد و افزود: استان مرکزی سالانه ۲ درصد از کل خون‌های اهداشده در کشور را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: در ۴ ماهه نخست امسال حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مرکزی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شدندکه نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد افزایش داشته است.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه ۵۷ درصد اهداکنندگان هم مستمر بودند که تامین صد درصدی فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌های استان را در این مدت داشتیم افزود: از این تعداد هزار نفر اهداکننده خانم هستند.

در تقویم ملی کشورمان ۹ مرداد روز ملی اهداء خون نامگذاری شده است؛ خون نیازی همیشگی و حیاتی که امید به زندگی را در افراد نیازمند به این فرآورده حیات بخش ارتقا می‌بخشد و سبب بهبود روند درمانی آنان می‌شود.

انتهای پیام / ج

  افزایش سه درصدی اهدای خون دراستان مرکزی طی ۴ماه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.