هشدار به دریانوردان بوشهری؛

خلیج فارس تا پایان هفته مواج است

خلیج فارس بر اثر وزش باد شدید شمال غربی از امروز تا پایان هفته مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز (یکشنبه) تا پایان هفته، به سبب وزش متناوب باد به نسبت شدید و گاهی شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد‌های شمال غربی از سرعت بیشتری برخوردار باشد که در پی آن تلاطم دریا نیز افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: به دریانوردان به ویژه دارندگان شناور‌های کوچک و تفریحی توصیه می‌شود در این مدت به ویژه چهارشنبه و پنجشنبه از تردد خودداری کنند.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر، همچنین آسمان استان را تا فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی کرد که در طول روز وزش باد و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه رقیق وجود خواهد داشت.

راستگو بیان کرد: جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از ظهر تا شب به ویژه در سواحل و بر روی دریا ۱۴ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس متلاطم می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.