رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام :

قبض جرائم رانندگی را به موقع پرداخت کنید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به اینکه فعلا برنامه برای تخفیف جرایم رانندگی در دستور کار پلیس نیست، از رانندگان متخلف خواست قبض جریمه خود را به موقع پرداخت کنند.

قبض جرائم رانندگی را به موقع پرداخت کنید

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; گفت:براساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، راننده متخلف موظف است ظرف مدت شصت روز از تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

او افزود: براساس ماده ۲ همین قانون افسران کادر و پیمانی مورد وثوق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اجازه دارند متخلفان از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را پس از تشخیص تخلف و انطباق آن با میزان جرایم متوقف و قبض جریمه به راننده متخلف تسیلم کنند.

سرهنگ کوهزادی بیان کرد:درصورتی که متخلف از دریافت قبض جریمه خودداری کند، قبض صادرشده به منزله ابلاغ قانونی تلقی شده و ضمیمه سوابق نزد اداره راهنمایی و رانندگی مربوطه نگهداری می‌شود.

او بابیان اینکه رانندگان براساس قانون می‌توانند مراتب اعتراض خود را به قبض جریمه، ظرف مدت شصت روز ازتاریخ ابلاغ با ذکر دلایل به اداره اجراییات راهنمایی و رانندگی تسیلم کنند، ادامه داد:درصورتی که متخلف در مهلت قانونی، ظرف شصت روز پس از ابلاغ، جریمه را پرداخت نکند موظف است ماخذ دو برابر مبلغ مندرج درقبض بپردازد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اضافه کرد:دارندگان وسایل نقلیه می‌توانند با مراجع به سامانه ۱۲۰ پلیس راهور ضمن اطلاع از میزان جرایم رانندگی نسبت به پرداخت جرایم بصورت غیرحضوری و اقساطی اقدام کنند.

انتهای پیام/ د

پرداخت به موقع جریمه رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.