تعادل منطقه‌ای ملی برای جذب گردشگر در کشور باید صورت گیرد

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مرمت چهار هزار ابنیه تاریخی کشور در دستور کار قرار دارد که از این تعداد هزار مورد با اعتبارت دولتی و سه هزار اثر نیز با کمک بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

یک تعادل خوب منطقه‌ای ملی برای جذب گردشگر در کشور باید صورت گیردبه گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه ،  محمدحسن طالبیان گفت: هفته‌ای یک موزه با کمک بخش خصوصی با توجه به این حجم فراوان آثار تاریخی در کشور افتتاح می‌شود همه کار‌هایی که برای مرمت، نگهداری و مستندسازی آثار تاریخی انجام می‌شود اگر گردشگران درست معرفی و راهنمایی نکنند همه کار‌ها بیهوده می‌شود.

وی در ادامه حفظ آثار تاریخی جاده ابریشم را از جمله موضوعات مهم برشمرد برای گفتگو و تبادل تجربیات بین پایگاه‌های جهانی کشور‌ها دانست که برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین در دستور کار راهنمایان گردشگری است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از روز‌ها ۵۰ هزار نفر از آثار تاریخی تخت جمشید بازدید می‌کنند، گفت: باید با اطلاع رسانی آثار برجسته کشور یک تعادل خوب منطقه‌ای ملی برای جذب گردشگر در کشور برنامه ریزی کنیم.

انتهای  پیام/ز

 


حفظ آثار تاریخی جاده ابریشم  از موضوعات مهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.