رشد جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: ۱۳۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عضویت دارند.

رشد جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد وفائی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد جامعه محسوب می‌شود و گره گشای بسیاری از مشکلات در عرصه علمی و فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به این که۱۳۲ باب کتابخانه با یک میلیون و ۶۰۰ هزار عنوان کتاب در استان کرمان وجود دارد؛ افزود: ۱۳۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عضو هستند.

او گفت: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، سرمایه گذاری فرهنگی برای رشد جامعه محسوب می‌شود و گره گشای بسیاری از مشکلات در عرصه علمی و فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در رابطه با سالن‌های مطالعه در کتابخانه ها، عنوان کرد: استفاده از سالن‌های کتابخانه یکی از موارد استفاده در کتابخانه هاست که افراد به سالن‌ها مراجعه می‌کنند تا از فضای آرام برای مطالعه استفاده کنند.

وفائی گفت: سیاست‌های تربیتی و تبلیغی برای استفاده از منابع و مخازن کتاب‌ها در حد خود در حال انجام است و آمار امانتی کتاب‌های ما در استان نیز مطلوب می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان افزود: بیش از یک میلیون کتاب در سال گذشته از کتابخانه‌های ما به امانت رفته است.

او بیان کرد: اکنون با سامانه جامعه مدیریتی کتابخانه‌ها در حال سامان دادن و خدمات رسانی هستیم و همواره دغدغه ما فراهم کردن فضای مطلوب برای افراد مراجعه کننده به کتابخانه‌ها و استفاده از سالن‌های مطالعه و خدمات امانت دادن کتاب هاست.

وفائی تصریح کرد: توجه به بخش کودک و نوجوان، ارتقا سلامت اجتماعی، فعالیت‌های جهادی، آموزش کتابداران، تاسیس کتابخانه، توجه به پژوهش ها، مشارکت با دستگاه‌ها و خیرین و در نهایت تبدیل کتابخانه‌ها به باشگاه‌های فرهنگی از فعالیت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۸ است.

انتهای پیام/س

 عضویت ۱۳۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار