چندین پارک محله‌ای در خرم آباد احداث می شود

شهردار خرم آباد گفت: خرم آباد، به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل خواهد شد و قطار عمرانی این شهر در حال شتاب گرفتن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  وحید رشیدی در آغاز با تاکید بر شتاب گرفتن قطار عمرانی خرم آباد گفت: در ماه‌های گذشته مطالعات بسیاری از پروژه‌ها با دقت تمام انجام شده است و هم اکنون با اتمام مطالعات، در مراحلی، چون طراحی، برآورد و انتخاب پیمانکار قرار داریم رشیدی افزود: در بحث توسعه فضای سبز، مناقصه تکمیل پارک صخره‌ای انتهای پشته در حال انجام است که انشالله با اتمام این مرحله، روند تکمیل پارک به سرعت اجرایی خواهد شد، همچنین پروژه تکمیل بوستان گردشگری آبشار طلایی نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: ساخت چندین پارک محله‌ای نیز در دستور کار قرار دارد و برخی نیز در حال اتمام یا اجرا هستند، همچنین در این راستا می‌توان به برگزاری مناقصه پروژه تکمیل بوستان بهار قاضی آباد اشاره کرد

شهردار خرم آباد در ادامه به بزرگترین و طولانی‌ترین پروژه آسفالت تاریخ خرم اباد پرداخت و گفت: در ادامه پروژه سراسری آسفالت خرم آباد، هم اکنون یک پروژه بزرگ سه و نیم میلیارد تومانی از پل خیر آباد آغاز شده است و قرار است این پروژه سه و نیم میلیاردی روکش معابر جنوب تا مرکز شهر خرم آباد را نوسازی و ترمیم نماید.

رشیدی ادامه داد: اخیرا پروژه دیگری برای آسفالت مناطق مرکز تا شمال شهر نیز طراحی و برآورد شده است و در روز‌های روز‌های آینده به مناقصه گذاشته می‌شود که با اجرای آن، معابر سطح شهر از نظر آسفالت در وضعیت مطلوبی قرار خواهند گرفت دکتر رشیدی لایروبی سراسری رودخانه‌های خرم آباد را از دیگر اقدامات در حال اجرای شهرداری بر شمرد و اظهار داشت: قرار است حدا کثر تا یک ماه دیگر رودخانه‌های سطح شهر لایروبی اساسی شوند و هم اکنون نیز این پروژه در سطح هر سه منطقه به سرعت در حال اجراست.

وی در ادامه اجرای دیوار‌های ساحلی رودخانه‌های خرم رود و کرگانه از برنامه‌های آتی شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: مطالعات مربوط به دیوار‌های ساحلی نیز به اتمام رسیده و هم اکنون در مرحله طراحی توسط مشاور مربوطه می‌باشد که با اتمام طراحی، مناقصه دیوار‌های ساحلی نیز به زودی برگزار خواهد گردید.

شهردار خرم آباد ادامه داد: ترمیم، و بهسازی دیوار‌های ساحلی موجود و افزایش ارتفاع آن‌ها برای پیشگیری از سر ریز آب و سیلاب از دیگر اقدامات در حال اجرا توسط شهرداری‌های مناطق می‌باشد.

بازسازی پل‌های تخریب شده بر اثر سیلاب

وحید رشیدی در مورد برنامه شهرداری برای بازسازی پل‌های تخریب شده بر اثر سیلاب گفت: پل آیت الله کمالوند هم اکنون در حال تخریب و خاکبرداری است که با اتمام این مرحله طراحی و ساخت مجدد پل انجام خواهد شد، مطالعات پل‌های اناری و بهداری نیز به اتمام رسیده و صرفا برخی موانع قانونی مربوط به مجوز نهاد‌های بالاتر وجود دارد که با حل آن، عملیات بازسازی این دو پل آغاز خواهد شد.

شهردار مرکز استان در پایان به برخی از دیگر پروژه‌های درحال اجرا یا آتی شهرداری اشاره نمود که از آن جمله می‌توان به تجهیز تمامی پارک‌های سطح شهر با امکاناتی، چون نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، لوازم ورزشی و ...، پروژه بهسازی و اتصال خیابان خایدالو، اجرای خیابان ٧٥ متری کریم خان، اتمام اجرای دیوار ساحلی خضر و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/د

شتاب قطار عمرانی در مرکز استان

برچسب ها: شورای شهر ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.