تشدید نظارت بر کار ادویه فروشان در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشدید نظارت بر کار ادویه فروشان دراستان خبر داد.

تشدید نظارت بر کار ادویه فروشان در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا حسن پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه استان همدان پاکترین و سالم‌ترین اغذیه فروشی و رستوران‌ها را در کشور دارد، افزود: سه سال پیش تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی و اداره دامپزشکی به طور مجزا منعقد کردیم که نظارت مستمر بر رستوران‌ها و دیگر واحد‌های عرضه مواد غذایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمام این واحد‌ها بازرسی و مواد اولیه آن‌ها در آزمایشگاه آزمایش می‌شود، افزود: برخی از واحد‌ها طبق قاعده عمل نکردند و تخلفاتی داشتند که به همین دلیل با آن‌ها برخورد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه چند واحد تعطیلی و چند واحد نیز جریمه و قطع سهمیه شدند،گفت: از چنین موضوعی اطلاع ندارم، اما از مردم می‌خواهم موارد را منتقل کنند تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: چند سال پیش یک مورد تخلف از سوی واحد صنفی مشاهده شد که به شدت با آن برخورد کردیم به طوری که منجر به تعطیلی دائم آن شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه در ارتباط با هر تخلفی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد کوتاه نمی آییم افزود: دستور می‌دهم شعبه ویژه بهداشت تعزیرات حکومتی بازرسی لازم را از ادویه‌فروشان داشته باشند.

حسن پوردر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند روز طول می‌کشد تا واحدی که پلمب می‌شود را فک پلمب کنید؟ چون یک شیرینی‌فروشی در منطقه استادان یک روزه فک پلمب شد افزود: این واحد را تعزیرات حکومتی پلمب نکرده بود تا فک پلمب شود.

او با بیان اینکه هر نوع تعطیلی واحد را تعزیرات حکومتی رسانه‌ای می‌کند و پلاکارت نیز نصب می‌شود گفت: برخی از مراجع مانند مرکز بهداشت یا اتاق اصناف ممکن است واحدی را بنا به تخلفات موردی یعنی امتناع از یک دستور قانونی تعطیل کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از رفع مشکل این مراجع رسیدگی دستور فک پلمب را صادر می‌کند افزود: دستوراتی که تعزیرات حکومتی صادر می‌کند مدت‌دار است یعنی می‌گوییم طی یک هفته یا ۱۰ روز واحدی تعطیل باشد، اما پلمب‌هایی که زمان مشخصی ندارد از سوی دیگر مراکز نظارتی صورت گرفته است.

حسن‌پور گفت: مرکز بهداشت ممکن است واحدی که مواردی را رعایت نکرده را پلمب کند، اما به محض رفع مشکل دستور فک پلمب هم داشته باشد که حتی یک یا دو ساعت بیشتر طول نکشد.

انتهای پیام/ب

نظارت بر کار ادویه فروشان در همدان شدت می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.