گرمای بی سابقه در خراسان جنوبی

گرمای بی سابقه در شبانه روز گذشته، رکورد گرمای هوا در ۱۰ سال گذشته را در خراسان جنوبی شکست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  نخعی ، رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته طبس با ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر کشور ثبت شد و این در حالیست که شهرستان‌های فردوس و بیرجند هم برای اولین بار گرمای بی سابقه ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر را ثبت کردند و رکورد گرما در این شهرستان‌ها هم شکسته شد.

در ۱۰ سال گذشته بیشترین گرمای ثبت شده در فردوس ۴۲.۸ دهم و بیرجند ۴۲.۱ دهم بوده است.

او افزود: ۱۱ ایستگاه هواشناسی استان در شبانه روز گذشته دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند که حداکثر دما در ۸ ایستگاه هواشناسی به بالای ۴۲ درجه و دو ایستگاه هواشناسی به بالای ۴۰ درجه رسید.

نخعی گفت: حداکثر دمای شبانه روز گذشته در ایستگاه فرودگاهی طبس ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر، طبس و دهسلم نهبندان ۴۸، بشرویه، نهبندان و درح ۴۵، فردوس ۴۴، حاجی آباد زیرکوه، بیرجند و سرایان ۴۳، درمیان ۴۱ و قاین ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان با بیان اینکه از امروز به تدریج دمای هوا در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد، افزود: از روز چهارشنبه تا پایان این هفته دما کاهش محسوسی خواهد داشت و هوا خنک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ک

شکسته شدن رکورد گرمای ۱۰ سال گذشته در خراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.