مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از فعالیت ۳۴ اکیپ ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام‌ها در روز عید قربان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان گفت: ۳۴ اکیپ ثابت و سیار در سطح شهر و ادارات شهرستان برای ذبح و نظارت بر ذبح بهداشتی از ساعات اولیه صبح تا ساعت ۱۳ روز عید قربان آماده خدمات دهی هستند.

زینالی افزود: همچنین در روز عید قربان تعدادی از نیرو‌های دامپزشکی در محل ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و اداره کل دامپزشکی این استان برای پاسخگویی تلفنی و حضوری به شهروندان و اعزام اکیپ‌های سیار به محل‌های مورد نظر مستقر می‌شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: معاینات دام زنده قبل از کشتار، بازرسی‌های بهداشتی پس از کشتار دام و نظارت‌های شرعی در زمان کشتار دام در روز عید قربان از سوی کارشناسا دامپزشکی رایگان است.

او اضافه کرد: توزیع پوستر و بروشور مرتبط با عید سعید قربان، تهیه پلاکارد و نصب بر روی خودرو‌های اکیپ‌های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی، ارسال پیامک با موضوع پیام بهداشتی، هماهنگی با دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی برای مکاتبه با ائمه جمعه و جماعات و اعزام روحانیون به همراه اکیپ‌های بازرسی بهداشتی با هدف نظارت بر ذبح شرعی دام‌ها از دیگر اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان در روز عید سعید قربان است.

زینالی بیان کرد: هم‌استانی‌ها در صورت تماس با شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ در استان قزوین می‌توانند از خدمات رایگان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در این روز بهره‌مند شوند.

او در ادامه تاکید کرد که از کشتار دام خارج ازمحل کشتارگاه خود داری شود.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین توصیه کرد از مصرف لاشه دام بلافاصله پس از ذبح خودداری کنند، چراکه دام‌های مبتلا به بیماری تب کریمه – کنگو فاقد علائم بالینی هستند بر همین اساس لاشه و امعا و احشاء دام‌ها پس از کشتار باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۳۴ اکیپ ثابت و سیار برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام‌ها در روز عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار