هزینه کلان در راستای پروژه‌های بیابانزدایی نهبندان

یک میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان در راستای پروژه‌های بیابانزدایی نهبندان هزینه شد.

کدخدازاده رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهبندان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: طی سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سرفصل‌های ترسیب کربن و اعتبارت استانی در راستای کنترل بیابانزایی در شهرستان نهبندان هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از مساحت کل شهرستان بیابانی است افزود: طی سال گذشته اقدامات خوبی از محل اعتبارات طرح ترسیب کربن در راستای بیابان زدایی انجام شد.

کدخدازاده بیان کرد: نهال کاری ۱۰ هکتار از اراضی سهل آباد از و ۱۷۰ هکتار ابیاری سنواتی از محل اعتبارات استانی و ۳۰۰ هکتار عملیات هلالی آبگیر را از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهبندان اظهار کرد: همچنین در این منطقه طی دو مرحله از محل اعتبارات ملی۲۳۵ هکتار نهالکاری با ۹ مرحله آبیاری انجام شده است.

او با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته اعتبارات بیابانزدایی داشته ایم، عنوان کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سرفصل‌های ترسیب کربن و اعتبارت استانی در راستای کنترل بیابانزایی در شهرستان نهبندان هزینه شده است.

کدخدا زاده ادامه داد: در حوزه آبخیز داری از اعتبارات سال ۹۷ دو پروژه باقی مانده که در دست اقدام است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهبندان گفت: احداث بند خاکی با ۱۵ هزار متر معکب عملیات خاکریزی در حوزه آبخیز دهک و روستای سولاخان از جمله این پروژه‌ها بوده که با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در دست انجام است.

او افزود: احداث بند گابیونی با ۶۰۰ متر معکب در منطقه سیاخونیک حوزه آبخیز بیچند با اعتبار ۲۰۵ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های در حال انجام است.

کدخدا زاده در پایان بیان کرد: این دو پروژه تا پایان مرداد ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام / ط ا

احداث بند خاکی با ۱۵ هزار متر معکب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار