افتتاح یک مرکز نیکوکاری در سیرجان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت:مرکز نیکوکاری مسجد جامع محمودآباد سیرجان و یکصدو سی و پنجمین مرکز استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم افتتاح  مرکز نیکوکاری که با حضور امام‌جمعه سیرجان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه مساجد پایگاه بزرگان دین بوده و در صدر اسلام و در طول تاریخ تمام مشکلات مردم در مساجد حل می‌شد، گفت: مراکز نیکوکاری نیز در همین راستا در مساجد و به منظور حل مشکلات مردم و واگذاری کار مردم به خود مردم راه‌اندازی می‌شوند.

او در ادامه به آمار بالای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان کرمان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند و مستمری بگیر این نهاد هستند و جمعیت قابل توجهی نیز ماهیانه به صورت موردی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

صادقی با تأکید بر اینکه کمیته امداد بار سنگینی بر دوش دارد و بضاعتش نیز محدود است گفت: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری به منظور شناسایی خیران و نیازمندان هر محله و واگذاری بخشی از امور نیازمندان همان محله به خیران راه‌اندازی می‌شوند.

او به نقش مددجویان کمیته امداد استان کرمان در اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان از محل فروش فرش‌های دستباف خود درآمد کسب کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به رشد کمک‌های مردمی به این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مردم خیر و نیکوکار استان کرمان سال گذشته حدود ۹۰ میلیارد تومان به کمیته امداد استان کرمان کمک کردند که با توجه به شرایط اقتصادی کمک‌های مردمی نسبت به سال ۹۶ بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است و این نشان‌دهنده این است که مردم ما در هر شرایطی همراه محرومان هستند و فقرا را درک می‌کنند.

با راه‌اندازی این مرکز نیکوکاری تعداد مراکز نیکوکاری در استان کرمان به ۱۳۵ مرکز رسیده است.
انتهای پیام/ی

راه اندازی ۱۳۵ مرکز نیکوکاری در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار