رسانه یکی از قدرتمندترین ابزار‌های آگاهی بخشی به جامعه

رویکرد مثبت و سازنده رسانه ملی در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در گیلان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در دیدار با مدیر کل صدا و سیما گیلان گفت: صدا و سیما همواره به رسالت آگاهی بخشی خود در حوزه کتاب و کتابخوانی توجه داشته است.

او در این دیدار ضمن تشکر از رویکرد مثبت و سازنده رسانه ملی در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در گیلان، نقش رسانه را بعنوان یکی از قدرتمندترین ابزار‌های آگاهی بخشی به جامعه مهم دانست و گفت: رساندن پیام دوستی و انس باکتاب از طریق رسانه‌های جمعی خصوصا رسانه ملی می‌تواند زمینه ساز ایجاد علاقه آن‌ها به مطالعه شود.

 کرمی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ترویج فرهنگ مطالعه کتاب‌های خوب در جامعه نیز اشاره کرد و  تصریح کرد: معظم له به عنوان فردی کتابخوان و متخصص در حوزه کتاب، همواره در خصوص ایجاد بستر‌های فرهنگی مناسب توسط دستگاه‌ها تاکید داشته و آن را وظیفه‌ای شرعی دانسته اند و البته که رسانه‌های جمعی از جمله صدا و سیما هم بنا به رسالت آگاهی بخشی خود به این موضوع مهم همواره توجه داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان  در ادامه به اقدامات متنوع کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه امروز توجه به بحث کتابخوانی در حوزه کودکان یکی از سیاست‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی است، ایجاد کتابخانه عمومی مستقل باران ویژه کودکان در شهر رشت و نیز اختصاص بخش‌های ویژه کودکان و نوجوانان در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را از دستاورد‌های این مجموعه برشمرد.

برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در ۵ شهر استان گیلان

وی در پایان این نشست برگزاری نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان گیلان را از مهمترین برنامه‌های مجموعه در سال جاری برشمرد و از برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در سطح استانی و شهرستانی همزمان با دهه مبارک امامت و ولایت در ۵ شهر استان خبرداد.

محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان  در این دیدار مقوله کتاب و کتابخوانی را معیار و ملاک سنجش جوامع پیشرفته دانست و با بیان اینکه در یک جامعه پویا نشر کتاب، تعداد نویسندگان مطرح، مولفین، ناشرین و منابع مکتوب المان‌هایی هستند که طراز و مرتبه علمی یک جامعه را نشان میدهند؛ تصریح کرد: خوشبختانه نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر با اقدامات و برنامه‌های منسجم خود در حوزه کتاب توانسته است جایگاه و رتبه فرهنگی کشور را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد.
توجه نهاد کتابخانه‌ها به حوزه کودکان از مهمترین نقاط قوت این مجموعه است.

او توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی به حوزه کودکان را یکی از مهمترین نقاط قوت این مجموعه فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه از اوان کودکی برشمرد و حمایت همه جانبه رسانه ملی از اقدامات این نهاد را وظیفه و رسالت اصلی صدا و سیمای مرکز گیلان عنوان کرد.

باقرزاده فرهنگ سازی در حوزه هنجار‌های اجتماعی با تولید مجموعه‌هایی با محتوای کودکانه را در سوق دادن این قشر به رعایت قوانین بسیار تاثیرگذار و دارای خروجی مثبت دانست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دعوت کرد تا با حضور در برنامه هفت هنر به تبیین اقدامات و برنامه‌های آتی مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان بپردازد.

انتهای پیام/آ

نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.