گردهمایی آموزگاران پایه دوم در کارگاه ریاضی

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از برگزاری کارگاه دانش افزایی درس ریاضی پایه دوم با شرکت بیش از ۳۰ آموزگار این پایه خبر داد.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیش از ۳۰ آموزگار رسمی پایه دوم این ناحیه در کارگاه تخصصی ریاضی شرکت کردند.

او افزود: بررسی روش‌های حل مسائل کتاب پایه اول از جمله سرفصل‌های این کارگاه بوده است.

نیسی گمراوی بیان داشت: روش آموزش و ساخت و جمع، تفریق اعداد دو رقمی و آشنایی با اشکال هندسی و ساخت چند ضلعی‌ها از دیگر سرفصل‌های بررسی شده در این کارگاه بوده است.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ادامه داد: ارائه تکالیف مهارت محور را یکی از شاخصه‌های آموزش نوین است و در این کارگاه آموزگاران با شیوه‌های ارائه این تکالیف بیش از پیش آشنا شدند.

 در این کارگاه که به همت گروه‌های آموزشی تشکیل شد، خانم زلقی به ارائه موضوعات پرداخت.

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی ۲ چالش مهم آموزش و پرورش است

نیسی گمراوی گفت: ارتقاء جایگاه ناحیه یک اهواز در رده بندی مناطق ۴۰ گانه استان را باید به صورت ویژه دنبال کرد این موضوع میسر با فعالیت همه جانبه مدیران محترم مدارس در قالب کار گروه های مختلف پروژه مهر میسر خواهد بود .

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با تاکید بر این موضوع که ، عملیات اجرایی پروژه مهر ۹۸ با هدف تمهید مقدمات لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی و ایجاد زیر ساخت های لازم آموزشی و تربیتی در این ناحیه به خوبی  غاز شده است و عنوان کرد : به همه کار گروه های ۵ گانه پروژه مهر گفته ام که جلسات را به صورت مستمر برگزار کنند و نتایج آن را به بنده به صورت ماهانه گزارش دهند

وی با عنوان اینکه کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی ۲ چالش اساسی این ناحیه به شمار می رود گفت: در هر دو زمینه رایزنی ها و پیگیری ها گسترده ای صورت گرفته است تا شاهد کاهش این چالش ها باشیم .

او افزود: جلسات بسیاری خوبی با شهرداری ها و اداره کل نوسازی تشکیل شده است و مصوبات بسیار خوبی نیز در این جلسات تصمیم گیری شد که به صورت جدی پیگیر تحقق آن ها هستیم.

نیسی گمراوی عنوان کرد: بخشنامه ای تحت عنوان تعمیر میز و نیمکت مدارس در روزهای آینده به آموزشگاه ها ارسال خواهد شد که مدیران با توجه به این بخشنامه و توان هنرجویان، بخش عمده ای از میز و نیمکت ها را تعمیر خواهند کرد.

این مقام مسئول همزمانی ماه محرم و هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: لزوم توجه هرچه بیشتر به نحوه برگزاری گرامیداشت این مناسبت ها و رعایت حرمت ماه محرم در برنامه های بازگشایی مدارس ضروری است.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: همه ی صاحب نظران معتقدند که موفقیت مدرسه در گرو همراه کردن اولیاء به عنوان بازوان توانمند مدرسه هستند، به عبارت دیگر فعال کردن انجمن اولیاء یک مولفه بسیار مهم و اثر گذار در پروژه مهر و در طول سال تحصیلی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.