دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درگذشت آیت الله محسنی را تسلیت گفت

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با انتشار پیامی درگذشت آیت الله محسنی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان را تسلیت گفت.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درگذشت آیت الله محسنی را تسلیت گفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با انتشار پیامی درگذشت آیت الله محسنی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان را تسلیت گفت.

در پیام وی آمده است: خبر درگذشت فقیه عالی‌قدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ آصف محسنی استاد و معلم برجسته اخلاق و مرجع عظیم‌الشان شیعیان موجب تأسف و تأثر فراوان شد؛ آیت‌الله شیخ آصف محسنی از افتخارات حوزه‌های علمیه افغانستان بودند، عمر با برکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و آموزه‌های دینی و شیعی سپری کرد و پس از سال‌ها مجاهدت، تحصیل و تعلم مجاهدانه به ملکوت اعلی پیوست.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزوده است: آیت‌الله آصف محسنی فقیهی فرزانه، عالمی وارسته و زاهدی پارسا بود که علاوه بر الگوی اخلاقی و علمی، در کنار تدریس، تألیف، تحقیق و تربیت شاگردان توانمند، به راه‌اندازی و تأسیس مراکز متعدد دینی، فرهنگی، تحقیقاتی مشغول بود و در کنار مبارزات سیاسی، خدمات اجتماعی و تأثیرگذاری را بر جای گذاشت.

ولایتی در این پیام آورده است: مرحوم آیت‌الله آصف محسنی مدافع و منادی اخوت اسلامی و تقریب مذاهب، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود. اینجانب این مصیبت بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مردم بزرگ و متدین افغانستان، حوزه‌های علمیه، علما، طلاب، شاگردان، علاقه‌مندان و بیت معظم آن فقیه عالی‌قدر تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم فرزانه رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

آیت الله محسنی، رئیس شورای اخوت اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و یکی از چهره‌های برجسته علمی این کشور، شامگاه روز دوشنبه در سن 84 سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار