محقق: آیت الله محسنی از علمای تاثیرگذار تاریخ معاصر افغانستان بود

معاون ریاست اجرائی دولت افغانستان با صدور پیامی درگذشت آیت الله محسنی را تسلیت گفت.

محقق: آیت الله محسنی از علمای تاثیرگذار تاریخ معاصر افغانستان بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق، معاون ریاست اجرائی دولت افغانستان با صدور پیامی درگذشت آیت الله محسنی را تسلیت گفت و ایشان را یکی از رهبران جهادی و از علمای اثرگذار در تاریخ معاصر افغانستان خواند.

متن پیام محمد محقق به شرح زیر است:

بسمه تعالى

انا لله وانا الیه راجعون

مع الاسف خبر در گذشت حضرت آيت الله شيخ محمد آصف محسنى رييس شوراى علماء شيعه افغانستان را اطلاع يافتم كه مايه تأثر گرديد.

حضرت آيت الله محسنى يكى از رهبران جهادى و از علماء اثر گذار در تاريخ معاصر كشور بود و خصوصاً فرازهاى دو دهه اخير زندگانى اش كه بيشتر به كارهاى علمى و فرهنگى چون تأسيس حوزه علميه و دانشگاه خاتم النبيين (ص) و رسانه تلويزيونى تمدن و تاسيس شوراى علماء شيعه افغانستان و شوراى اخوت اسلامى و غيره همت گماشت اقدامات ماندگار و صدقه جاريه به حساب می آيد.

اينجانب مصيبت وارده را به فاميل محترم، پيروان و همفكران آن مرحوم و فرزندان شان تسليت گفته از خداوند متعال براى مرحوم رضوان الهى و براى بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسألت مينمايم.

آیت الله محسنی، رئیس شورای اخوت اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و یکی از چهره‌های برجسته علمی این کشور، شامگاه روز دوشنبه در سن 84 سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.