تولیت آستان قدس رضوی:

امپریالیسم رسانه‌ای به دنبال التقاط حق و باطل است/راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه دارد

حجت الاسلام والمسلمین مروی با صدور پیامی روز خبرنگار را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.

امپریالیسم رسانه‌ای به دنبال التقاط حق و باطل است/راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی به مناسبت روز خبرنگار پیام تبریکی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

خبرنگار آن هنگام که برای اعتلای فرهنگ، هنر، معارف دینی و آگاهی بخشی آحاد جامعه قدم بر می‌دارد پای در عرصه‌ای مقدس و بی‌انت‌ها می‌گذارد که ثمره تلاش او برای جامعه دانایی و آگاهی است. شهدای خبرنگار، چون صارمی و آوینی تنها نمونه‌ای از خبرنگاران متعهدی هستند که برای تحقق اهداف متعالی خود، از جان گذشتند.

بی‌گمان راه شهدای عرصه خبر هنوز ادامه دارد و اینک در آغازین روز‌های «گام دوم انقلاب» این قلم، صدا و تصویر خبرنگار است که باید چشم انداز، آتیه و آینده «انقلاب به کمال رسیده» ایران اسلامی را برای نسلی که شاهد انقلاب و دفاع مقدس نبودند به تصویر کشیده و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ملت ایران در مسیر حصول قله‌های افتخار را به نمایش بگذارد.

از دیگر سوی در دنیایی که امپریالیسم رسانه‌ای سعی در التقاط حق و باطل و به تصویر کشیدن ناصواب حقایق در راستای نیل به اهداف خود دارد، اهمیت حضور پررنگ خبرنگاران در ارتقای بصیرت جوامع و غبار زدایی از حقیقت، مجاهدتی به اهمیت حضور در عرصه و میدان جنگ است.

این پیام ادامه می‌دهد: شفاف‌سازی سره از ناسره و بیان حقایق در دنیای خاکستری رسانه‌ای امروز تنها دریچه امید و روزنه روشنایی است که انسان جویای حقیقت و طالب آزادگی را به سر منزل مقصود رهنمون می‌سازد. در این عرصه خبرنگارانی که در جوار امام مهربانی‌ها قلم‌فرسایی می‌کنند و دل در گرو انوار تابناک ثامن الحجج (ع) بسته‌اند، در مسیری روشن‌تر گام نهاده‌اند. زیرا قدم در راهی گذاشته‌اند که، ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برای نشر معارف دین و بیان حقایق شریعت محمدی آغاز کردند.

اطلاع‌رسانی حقیقت زندگی بشر در فضای غبارآلودی که توسط صاحبان قدرت و ثروت شکل گرفته وجه مشترک دوره حیات تابناک امام رضا (ع) و زمانه ماست و حضرتش در دوره‌ای که مامون عباسی سعی در به تصویر کشیدن اسلامی خودساخته داشت، یک تنه پایگاه خبر رسانی حقیقت اسلام ناب محمدی بودند و علاوه بر جغرافیای سرزمین اسلام، مرز‌های بین المللی و بین الادیانی را نیز در نوردیدند و گوهر معرفت دین را بر همگان روشن ساختند.

خبرنگاران عزیز! خواهران و برداران! برای شما که با بهره مندی از ابزار‌های رسانه‌ای نوین تلاش خود را به نشر معارف رضوی و پیگیری مسائل و مشکلات مجاوران و زائران در راستای تسهیل زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) معطوف ساخته اید، از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون را مسألت می‌نمایم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

ثمره تلاش خبرنگار برای جامعه دانایی و آگاهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.