کشاورزی منشأ رونق تولید و کار است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:کشاورزی منشأ رونق تولید و کار است و باید با پرداخت وام‌های 4 درصد از کشاورزان حمایت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با انتقاد از پرداخت وام‌های ۲۰ درصد به کشاورزان اظهار داشت: کشاورزی منشأ رونق تولید و کار است و باید با پرداخت وام‌های ۴ درصد از کشاورزان حمایت کرد.

او با اشاره به‌ضرورت گسترش کشاورزی و صنایع تبدیلی در مناطق کم برخوردار استان افزود: باید زمینه راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در منطقه فریدن فراهم شود تا با استفاده از محصولات این منطقه نیاز‌های استان و استان‌های همجوار را برطرف کرد و جلوی از بین رفتن محصولات مازاد را گرفت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان هم در این دیدار با اشاره به دیرباز شدن آب برای کشت در بهار امسال گفت: هر چند کشت در استان اصفهان دیرهنگام بود، اما خنکی بهار سبب شد تا محصولات به ثمر برسد و کشاورزان راضی بودند.

مهرداد مرادمند در ادامه افزود: قرار است ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در ابتدای پاییز به عنوان ذخیره در سد موجود باشد.

او با اشاره به اختصاص آب کشاورزی به کشاورزان شرق و غرب اصفهان گفت: میزان خروجی آب کم شده تا این آب تداوم داشته باشد چراکه قطع و وصل کردن آب، پرت آن را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: آبیاری ۱۵ هزار هکتار از باغ‌ها، کشت ۱۴ هزار هکتار ذرت در حوزه زاینده‌رود، کشت حدود ۸ هزار هکتار سبزیجات و صیفی جات و ۴ هزار هکتار سیب‌زمینی از جمله میزان کشتی است که با آب جاری در زاینده‌رود در استان انجام‌شده، این کشت‌ها با آبیاری «تیپ» که کم مصرف‌ترین روش آبیاری است در تابستان در استان انجام‌شده است.

مراد‌مند با اشاره به احداث باغ‌های مقاوم به خشکسالی همچون پسته، انار، انگور، گل محمدی، زعفران در استان گفت: استان اصفهان رتبه سوم توسعه سطح گلخانه در کشور را به خود اختصاص داده و امسال توسعه ۳۰۰ هکتار گلخانه برنامه‌ریزی‌شده که ۲۰۰ هکتار از آن محقق شده است.

انتهای پیام/م

 

دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با امام جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.