۳۰۳ متخلف حوزه محیط زیست در سه ماهه اول امسال دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۳۰۳ متخلف شناسایی و دستگیر شده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۴۹ مورد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۳۰۳ متخلف شناسایی و دستگیر شده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۴۹ مورد بود.


مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به آمار صید و شکار غیرمجاز در سه ماهه اول سال جاری اظهار کرد: در این مدت ۵۹۲ قطعه ماهی به صورت غیر مجاز صید شده همچنین ۲۷ قطعه پرنده شامل شاه‌بوف، کبک، کبوتر و تیهو و ۱۶ قطعه پستاندار نیز صید شده است، این در حالی بوده که در مدت مشابه سال ۹۷، صید غیرمجاز آبزیان ۱۴۴ قطعه، پرندگان ۴ قطعه و پستانداران یک قطعه بود.

او با اشاره به زنده‌گیری پرندگان نیز افزود: ۲۰۱ مورد زنده گیری پرندگان و ۴ مورد زنده‌گیری پستانداران را داشته‌ایم این درحالی است که در مدت مشابه سال ۹۷ زنده گیری پرندگان دو مورد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: شروع به شکار ۳۵ مورد، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده یک مورد، سلاح غیرمجاز کشف شده ۲ قبضه و سلاح مجاز کشف شده ۲۸ مورد داشته‌ایم، در سه ماه اول سال ۹۷ نیز سه مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده انجام شده است.

فتحی با بیان اینکه ظرف این مدت ۳ قبضه سلاح جنگی کشف شده است، عنوان کرد: ادوات و وسایل کشف شده نیز ۲۲۵ مورد بوده است، همچنین ۵۳ مورد آلودگی‌های محیط زیست و ۱۶۵ مورد اخطاریه‌های زیست محیطی داشته‌ایم، ضمن اینکه در سه ماهه اول سال ۹۷ نیز سلاح غیر مجاز کشف شده ۴ قبضه، سلاح مجاز ۳ قبضه، سلاح جنگی کشف شده ۲ قبضه، ادوات و وسایل کشف شده ۱۳۵ مورد و آلودگی‌های محیط زیست نیز ۱۳ مورد بوده است.

او عنوان کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۸ مورد تخریب محیط زیست، ۳۲۱۴ مورد تعلیف غیر مجاز دام و دو مورد آتش‌سوزی داشته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه میزان ضرر و زیان متعلقه سه ماهه اول سال جاری یکصد و ۱۸ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: میزان ضرر و زیان وصولی نیز حدود ۴۸ میلیون تومان بوده است، در سه ماهه اول سال ۹۷ نیز ضرر و زیان منعلقه ۶ میلیون تومان و میزان ضرر و زیان وصولی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بوده.

فتحی تعداد کل متخلفین سه ماهه اول سال جاری را ۳۰۳ نفر عنوان و تصریح کرد: کل تخلفات نیز ۲۰۶ فقره، وضعیت پرونده‌های مختمومه ۱۹۹ فقره، وضعیت پرونده‌های درجریان ۴۱ فقره و وضعیت پرونده‌های برائت نیز دو فقره بوده است و در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد کل متخلفین ۴۹ نفر، تعدادکل تخلفات ۴۷ مورد، وضعیت پرونده‌های مختومه ۲۳ فقره، وضع پرونده‌های در جریان ۲۲ مورد بود.

انتهای پیام/ب

دستگیری ۳۰۳ متخلف حوزه محیط زیست در سه ماهه اول امسال

برچسب ها: محیط زیست ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار