معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد؛

بیش از ۲ میلیون سفر درون‌شهری روزانه در قم انجام می‌شود

ذاکریان گفت: سهم سفر‌های درون‌شهری به ترتیب فراوانی آن، پیاده ۳۰ درصد، خودروی تک‌سرنشین ۱۸ درصد، خودرو بیش از یک سرنشین ۱۱ درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر لزوم تعیین چشم‌انداز کلی ترافیکی شهر برای ساماندهی حمل‌ونقل درون‌شهری گفت: آشفتگی موجود در ترافیک شهری نشان‌دهنده اجرای طرح‌هایی بدون مطالعات دقیق و آینده‌ نگری لازم است.

وی رسیدن به حمل و نقل پاک را اولویت شهرداری عنوان کرد و افزود: هیچ گونه اقدامی بدون بررسی دقیق و آمار صحیح در شهر انجام نشده و تمام برنامه‌ریزی‌ها بر اساس طرح جامع حمل و نقل انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، ۳۰ درصد سفر‌های درون‌شهری را مربوط به پیاده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد سفر‌های درون‌شهری پیاده انجام‌شده و ۷۰ درصد سفر‌ها نیز در فاصله‌ای ۴ کیلومتری انجام می‌شود.

وی توجه به مسائل زیست‌محیطی را در اجرای طرح‌ها موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: برای رسیدن به حمل و نقل پاک نیازمند اجرای طرح‌هایی با پیوست زیست‌محیطی بوده و شرط داشتن حمل و نقل پاک اجرای حمل و نقل یکپارچه است.

ذاکریان از توزیع ۱۱ هزار فرم نظرسنجی خبر داد و خاطرنشان کرد: تعیین آمار دقیق سفر‌های شهری و مقاصد سفر‌ها در اردیبهشت‌ماه با توزیع ۱۱ هزار فرم و تیم کاملاً حرفه‌ای در اخذ آمار انجام‌شده است.

وی بر اساس تحلیل اطلاعات اخذشده در آمارگیری نوع وسیله نقلیه در سفر‌ها را ذکر و بیان کرد: سهم سفر‌های درون‌شهری به ترتیب فراوانی آن، پیاده ۳۰ درصد، خودروی تک‌سرنشین ۱۸ درصد، خودرو بیش از یک سرنشین ۱۱ درصد است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: سهم تاکسی در این سفر‌ها ۱۰ درصد، اتوبوس و موتورسیکلت ۸ درصد، سفر‌های باری و سرویس مدارس ۴ درصد، تاکسی اینترنتی ۲ درصد، تاکسی‌تلفنی، وانت سنگین و دوچرخه نیز یک درصد از سفر‌های درون‌شهری را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان بیش از ۲ میلیون سفر روزانه در شهر قم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تردد بیش از ۲۷۸ هزار خودرو به‌صورت روزانه در شهر قم مسئله‌ای نیست که بدون تکمیل اطلاعات لازم و طرح جامع حمل و نقل برای آن برنامه‌ریزی کرده و تنها برای افتتاح طرح اقدامی انجام دهیم.

انتهای پیام/الف

روزانه بیش از ۲ میلیون سفر درون‌شهری در قم انجام می‌شود

برچسب ها: شهرداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار