مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

ایران - کوبا/ جدال سخت و جذاب تیم ملی والیبال در نخستین گام انتخابی المپیک

تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا فردا از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در نخستین دیدار انتخابی المپیک به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۶ گروه از فردا (جمعه) آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران باید در نخستین بازی اش به مصاف تیم ملی والیبال کوبا برود. شاگردان ایگور کولاکوویچ در حالی آماده این بازی می‌شوند که به گفته سرمربی تیم ملی در آخرین تمرینی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد این تیم شرایط خیلی خوبی ندارد. سرو قامتان ایرانی که در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال و در دور نخست که در ۵ هفته با حضور ۱۶ تیم پیگیری شد خوش درخشیدند و در پایان به عنوان تیم دوم به دور نهایی یا همان فینال راه یافتند، دیدار‌های نهایی برای تیم ملی خوب نبود و ملی پوشان با قبول ۲ شکست متوالی مقابل لهستان و برزیل در پایان با عنوان پنجمی جهان به کارشان پایان دادند.  

سرو قامتان اگرچه خوش درخشیدند و نتایج خوبی گرفتند، اما با خستگی و مصدومیت به ایران بازگشتند تا مهیای دیدار های انتخابی المپیک شوند. این مسابقات بدون شک مهم‌ترین مسابقات تیم ملی است و اگر شاگردان کولاکوویچ بتوانند مقابل حریفانشان به پیروزی دست یابند و سهمیه بگیرند فرصت بیشتری برای تمرکز و تمرین خواهند داشت. آن‌ها در گروه پنجم رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبانی روسیه برگزار می‌شود با تیم‌های کوبا، مکزیک و روسیه هم گروه هستند. شاگردان کولاکوویچ تنها در حالتی سهمیه المپیک را می‌گیرند که با عنوان تیم نخست به کارشان پایان دهند.  

ایران  - کوبا جدالی همیشه جذاب 

تیم ملی والیبال کوبا در شرایطی مقابل ایران قرار می‌گیرد که دیگر همانند قبل نیست. این تیم در دهه ۹۰ میلادی و حتی تا ۱۰ سال گذشته یکی از قدرت‌های والیبال جهان محسوب می‌شد، اما کناره گیری و مهاجرت برخی از معروف‌ترین‌ بازیکنانشان به کشور‌های دیگر جهان به مرور زمان این تیم را با شرایط خاص و ویژه‌ای رو به رو کرد. مردان کارائیب این روز‌ها تیم هجدهم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال هستند و بنا به اعلام سرمربی کوبا بازیکنان اصلی شان را همراه ندارند. شاید تصور شود که با این شرایط پیروزی مقابل کوبا آسان باشد در صورتی که این طور نیست و تیم یکپارچه و یک دست کوبا نشان داده که حتی بدون ستارگانش نیز قدرتمند است.  

کوبایی‌ها در سرویس و حمله قوی و خطرناک هستند، اما در دفاع تعریف چندانی ندارند با این حال آن‌ها مدال‌های قهرمانی جهان، جام جهانی و المپیک را در کارنامه دارند و همواره نشان داده اند که تیمی خطرناک هستند. تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا در سال‌های گذشته هم به مصاف هم رفتند که آخرین برد آن برای تیم ملی ایران بوده است.

آنچه که معلوم است جدی‌ترین حریف برای رسیدن به المپیک در این گروه پس از تیم قدرتمند روسیه، تیم ملی والیبال کوبا است. تیم‌های ملی ایران و کوبا در مجموع هشت بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن برای هر کدام از ۲ تیم ۴ برد بوده است.

برنامه مسابقات ایران در انتخابی المپیک به شرح زیر است:

جمعه ۱۸ مرداد ساعت ۱۷:۳۰، ایران - کوبا

شنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۷:۳۰، ایران - مکزیک

یکشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۲۰:۳۰، ایران - روسیه

تیم ملی والیبال کشورمان در صورتی که نتواند در مسابقات  انتخابی المپیک به میزبانی روسیه، بلیت توکیو را کسب کند، باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود. تیم‌های ملی والیبال ایران و کوبا فردا از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در نخستین دیدار انتخابی المپیک به میزبانی سن پترزبورگ روسیه به مصاف یکدیگر می‌روند.


بیشتر بخوانید:

برنامه کامل مسابقات انتخابی والیبال المپیک ۲۰۲۰

اسامی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰

شهرام‌ محمودی از ترکیب تیم‌ ملی والیبال کنار رفت


انتهای پیام/  

پیش بازی دیدار تیم های والیبال ایران و کوبا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
فرخی
۲۰:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
دلاوران خسته نباشید شمابرنده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
دوستون داریم سربلند باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
باآرزوی موفقیت وسلامتی برای تک تک بازیکنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
موفق باشیییین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
موفق باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام روسیه اول میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
ضمن آرزوی پیروزی، باید بگویم که این تیم بدون این سرمربی موفق تر است. مربی بی حال تر از این نوبره. احساسات مردم هم قابلی نداره، مردم ما با دوتا جمله کزارشگرها آروم میشن، این ها همه تجربه برای 100 سال آینده است!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Fat
۲۲:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
ایشاا... بهترین نتیجه رو بگیرین و دل هممون رو شاد کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
موفق باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بازی ها از تلویزیون پخش میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
زرین
۱۶:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باارزوی سلامتی وموفقیت برای فرد فردبازیکنان خواهشا"سرویس ها را خراب نکنید.