حمیدی: تیم ملی والیبال ایران پتانسیل کسب مدال را دارد/ بازیکنان با تجربه‌ای داریم

کارشناس والیبال کشورمان گفت: تیم با تجربه و خوبی برای کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی والیبال جهان داریم.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت و شرایط تیم ملی والیبال جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان که به میزبانی بحرین در حال برگزاری است گفت: امروز باید با تیم ملی بحرین بازی کنیم و امیدوارم که برنده این مسابقه باشیم و آرژانتین هم در بازی دیگر مغلوب ایتالیا شود تا بدون دردسر به جمع ۴ تیم پایانی برسیم.  

حمیدی: تیم ملی جوانان ایران پتانسیل کسب مدال را دارد/ تیم با تحربه و خوبی داریم

رده نوجوانان و جوانان با هم متفاوت است

او گفت: نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که نوجوانان و جوانان قابل مقایسه نیستند. تیم‌های ملی در رده جوانان تنها یک رده با تیم‌های بزرگسال فاصله دارند و عملا همین تیم‌ها  بزرگسالانی هستند که باید ۲ سال دیگر در مسابقات به میدان بروند.

کارشناس والیبال در ادامه اظهار داشت: عصر جدیدی در والیبال جهان به وجود آمده است و ما پیشرفت‌های خوبی در تیم‌های دوم و سوم لهستان در لیگ ملت‌های والیبال دیدیم. به طور مثال ایتالیا در حال حاضر ۲ -۳ بازیکنی را در اختیار دارد که در لیگ ملت‌های والیبال حضور داشتند. والیبال دنیا رویکرد ستاره سازی دارد. تیم‌هایی مانند روسیه، برزیل، آرژانتین، روسیه، ایتالیا و لهستان بازیکنان و ستاره‌هایی را در اختیار دارند که مهارت زیادی دارند. البته ما هم بازیکنان خوبی داریم که با تجربه هستند و تصور نمی‌کنم تیمی به تجربه ما در حال حاضر در این مسابقات حضور داشته باشد، اما نکته این جا است که ما بازیکنانمان را به سختی پیدا می‌کنیم.  

مینی والیبال در ایران نمایشی است

او ادامه داد: فدراسیون از سال‌های قبل زحمت زیادی کشیده و این بازیکنان را کشف کرده است. آن‌ها را پرورش داده و به مسابقات مختلف اعزام کرده است تا آن‌ها به این پختگی برسند. ما با دیگر کشور‌ها شرایط متفاوتی داریم. ما عملا چیزی به اسم مینی والیبال نداریم در حالی که در ایتالیا و در هر تعطیلات و آخر هفته در نقاط مختلف این کشور مینی والیبال برگزار می‌شود در صورتی که در ایران مینی والیبال یک کار نمایشی است و سالی یک بار آن هم با دریافت هزینه انجام می‌شود. ما روی آکادمی‌ها نظارت نداریم. البته ما استعداد یابی داریم، اما آن را قبول ندارد. در صورتی که ما باید ناظر و نماینده داشته باشیم تا به کار این کانون‌ها نظارت کند و گزارش آن را ارائه دهد. در ایران چه کسی این گزارش‌ها را می‌گیرد و به آن نظارت می‌کند؟ در ایتالیا باشگاه‌ها در بخش مینی والیبال و کانون‌ها فعال هستند، اما در کشورمان چندی پیش مسابقات نوجوانان به میزبانی گنبد برگزار شد، اما هیچ گزارشی از آن بیرون نیامد.

حمیدی: تیم ملی جوانان ایران پتانسیل کسب مدال را دارد/ تیم با تحربه و خوبی داریم

تیم ملی جوانان ایران پتانسیل کسب مدال را دارد

حمیدی عنوان داشت: اگر بتوانیم با شکست بحرین به جمع ۴ تیم برتر برسیم گام رو به جلویی برداشتیم. تیم ما پتانسیل این را دارد تا مدال بگیرد. همچنین بازیکنان ما تجربه زیادی دارند با این حال به دلیل پخش نشدن این بازی‌ها و نبود گزارش کامل نمی‌توان به راحتی شرایط را آنالیز کرد و تنها ابزار ما اطلاعات سایت فدراسیون جهانی است. با این حال برخی از بازیکنان کشورمان مثل توخته و حضرت پور تا الان نتوانستند شرایط آرمانی خود را به نمایش بگذارند. با این حال باز هم می‌گویم شرایط و پتانسیل خوبی داریم و می‌توانیم موفق باشیم.  


بیشتر بخوانید:

اسفندیار: اشتباهات فردی بازیکنان زیاد بود/ شانس صعود به نیمه نهایی را داریم

عطایی: سعی می‌کنیم اشتباهاتمان را کمتر کنیم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایتالیا: ایران در ست چهارم بهتر بود، اما ما پیروز از زمین خارج شدیم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار