رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

افت صنعت گردشگری به علت کاغذ بازی‌ها و رفتارهای سلیقه‌ای

جعفری گفت: کاغذ بازی‌ها و برخورد سلیقه‌ای در حوزه گردشگری موجب شده تا نتوانیم به درآمد پایدار در این حوزه برسیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم اندیشی رئیس و اعضای شورای عالی استان‌ها با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

بهبود جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها گفت: سایر کشورها با مدیریت و برنامه‌ریزی توانستند ارزش افزوده‌ای بالاتر از درآمد حاصل از نفت ایران را از حوزه گردشگری کسب کنند.

او با تأکید بر اینکه امروزه صنعت گردشگری به عنوان صنعت نرم شناخته می‌شود، گفت: ساده‌لوحانه است که بخواهیم صنعت گردشگری را یک سند اقتصادی بدانیم.

جعفری با تأکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهر‌ها برای توسعه گردشگری، گفت: آمایش، سیاستگذاری و تعامل صحیح با شورای عالی استان‌ها می‌تواند موجب استفاده از تمام ظرفیت استان‌های کشور در صنعت گردشگری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها با اشاره به وجود کاغذبازی بیش از حد در صنعت گردشگری گفت: وجود کاغذ بازی‌های بیش از حد سبب شده در حوزه گردشگری بی تفاوتی به وجود آید که این بی تفاوتی موجب شد ظرفیت استان‌ها برای توسعه گردشگری نادیده گرفته شود.


بیشتر بخوانید: تبدیل صنعت گردشگری به درآمد پایدار با مدیریت صحیح


او با اشاره به برخورد نامناسب و نبود سیاست در حوزه گردشگری کشور گفت:به علت برخوردهای سلیقه‌ای نتوانستیم از ظرفیت‌های گردشگری در سواحل شمالی و جنوبی کشور استفاده کنیم.

جعفری با تأکید بر این موضوع که نبود ارتباط موثر بین سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست موجب به وجود آمدن اختلاف و تملک زمین‌ها شده است، تصریح کرد: سودجویان از این اختلاف بهره می‌برند تا تمامی زمین‌های موجود را تملک کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان‌ها بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در صنعت گردشگری نبود رشته‌های متناسب با صنعت گردشگری است و این صنعت در دستان افراد غیر متخصص است.

او گفت: انجام فعالیت‌های موازی از طریق دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی موجب کندی سرعت توسعه گردشگری در کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار