معاون رئیس جمهور از ایجاد بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در گیلان خبرداد

معاون رئیس جمهور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در رشت گفت: پیگیر ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در گیلان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با اشاره به برنامه ریزی، طرح و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: باید طرح‌های قابل اجرای در سال ۹۸ به صورت مشخص تبیین و مسئول اجرای طرح نیز باید عملکرد خود را دقیق گزارش دهد.

او، با اشاره به اینکه پیگیر ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در گیلان هستیم، بر لزوم ابلاغ سریع طرح‌های امسال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تاکید کرد و افزود: مردم مشکلات فراوانی دارند و تعلل و عدم اجرای سیاست‌های دولت قابل چشم پوشی نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیشتر بخش‌های غیر دولتی درگیر هستند، گفت: باید مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی کشف و بازخورد جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مداوم بررسی شود.

جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در گیلان، با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸، ۲۶ هزار نفر باید مشغول به کار شوند افزود: لازم است دستگاه‌ها گزارش دهند که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته چه مقدار اشتغال برای جوانان گیلانی ایجاد شده است.

نوبخت، با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در بخش توسعه راه آهن گیلان و تکمیل کریدور بین المللی شمال - جنوب گفت: این کریدور برای گیلان و ایران نیست بلکه برای تمام کشورهاست.

وی از دو خطه شدن خط ریلی قزوین - رشت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است زمان سفر تهران به رشت از این خط آهن یک ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با تاکید بر حل معضل پسماند در شمال به ویژه گیلان، افزود: همه باید خود را در حل معضل پسماند سهیم بدانند.

نوبخت، با تاکید بر اینکه میانگین نرخ بیکاری در گیلان ۲ واحد درصد نسبت به کشور کاهش یافته گفت: نرخ بیکاری در گیلان در مقایسه با کل کشور همیشه بالا بود و امیدواریم این نرخ پایین‌تر بیاید.

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان نیز به تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: در شرایط ت حریم، گیلان سهم زیادی از تولید محصولات کشاورزی را دارد.

او، به برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در گیلان هم اشاره کرد و افزود: برای این کار ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید استان بازگردانده شد.

محمد صادق حسنی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز به لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت این محصول واکنش نشان داد و گفت: این خبر خوبی برای شالیکاران نیست.

او افزود: با واردات برنج در اول برداشت این محصول شاهد کاهش محسوس قیمت برنج خواهیم بود که این رویه به ضرر شالیکاران می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست تا این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

 

انتهای پیام/م.ع

نوبخت از ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در گیلان خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.