سامانه جدید سازمان‌های مردم نهاد در کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: برای گسترش فعالیت سازمان های مردم نهاد سامانه جدید صدور مجوز و پایش سمن‌ها در کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور امروز در نشست تشکل‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در زمان دولت تدبیر و امید افزایش یافته و بزودی برای گسترش این فعالیت‌ها سامانه جدید صدور مجوز و پایش سمن‌ها در کشور راه اندازی می‌شود.

او افزود: با راه‌اندازی این سامانه صدور مجوز و فرایند فعالیت سمن‌ها تسهیل شده و از آن‌ها برای دریافت مجوز به وزارت کشور به صورت مکرر مراجعه نخواهند کرد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور اضافه کرد: تا یک ماه آینده آئین نامه مربوط به استعلام سمن‌ها به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود و با این کار صدور مجوز‌ها در کمتر از ۲ هفته انجام می‌شود.

اکبری اظهار داشت: دولت به معنای واقعی بدنبال گسترش مشارکت اجتماعی است تا در توسعه سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد همه ادارت و سازمان‌ها ورود پیدا کنند.

او بیان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید به سازمان‌های مردم نهاد کشور مثبت و بر مبنای مشارکت فعالانه است و تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند بخش زیادی از بار مسئولیتی دولت را برعهده گیرند و تاکنون نیز با دولت همراهی مناسبی داشته‌اند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: همه تلاش‌ها برای حمایت از سازمان‌های مردم نهاد به کار گرفته شده، زیرا این اعتقاد وجود دارد که این سازمان‌ها آشناترین، متخصص‌ترین، پیگیرترین و کم هزینه‌ترین افراد برای انجام وظایف اجتماعی هستند.

اکبری نمونه موفق سمن‌ها را در حوزه محیط زیست دانست و افزود: حدود هزار سمن در حوزه محیط زیست کشور فعال است.

انتهای پیام/ح

فعالیت هزار سمن در حوزه محیط زیست کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار