‍ مراکز رشد و خلاقیت فرزندان بهزیستی در کشور تاسیس می‌شود

مشاور رییس سازمان بهزیستی در قزوین گفت: در حال حاضر مرکز رشد و خلاقیت فرزندان بی سرپرست بهزیستی در تهران تاسیس شده است و به تدریج در استان‌های کشور نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غلامرضا فروغی مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مرکز شیرخوارگاه راه فرشتگان آسمانی قزوین از راه اندازی مراکز رشد و خلاقیت فرزندان بی سرپرست بهزیستی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: این مراکز مردم نهاد به منظور توانمندسازی و استفاده از ظرفیت فرزندان بهزیستی به عنوان مشاور سازمان فعالیت خواهند کرد.

فروغی افزود: این مرکز در چند گروه سنی سه تا هفت سال، هفت تا ۱۱ سال، ۱۱ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۱۸ سال و ۱۸ به بالاتر تشکیل می‌شود تا استعداد‌ها را شناسایی و در گام دوم عرصه‌های استعداد آن‌ها را بسترسازی کند.

او ادامه داد: این فرزندان بهزیستی در عرصه‌های مختلف استعداد‌ها و توانمندی‌های مختلفی از خود نشان داده و رتبه‌های درخشانی نیز در کشور داشته اند که می‌تواند مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مشاور رییس سازمان بهزیستی گفت: با تاسیس این مراکز و شعبات آن در استان‌ها مسئول آن نیز انتخاب و بستری می‌شود تا از ظرفیت‌های بیرون برای استعدادیابی و هدایت استعداد‌های آن‌ها استفاده شود.

فروغی اظهار داشت: به طور مثال در گروه سنی سه تا هفت سال با کمک نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش نیاز به طراحی بازی وجود دارد و یا در گروه هفت تا ۱۱ سال موضوع مهارت‌های زندگی و بین فردی و اشتغال و یا در مراحل بعدی نحوه تشکیل کسب و کار و استارت اپ‌ها مورد نظر است که البته این فرایند تنها از عهده این مرکز بر نمی‌آید لذا الگوی مفید برای حکمرانی استفاده از ظرفیت خود مردم است تا با ایجاد بستر‌ها زمینه ارایه خدمات توانمندسازی این افراد فراهم شود.

او افزود: مرکز رشد در گام بعدی استان‌ها را شبکه سازی می‌کند تا افراد از هر استانی بتوانند از داشته‌های استان دیگر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ک

بازدید مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور  از مرکز شیرخوارگاه در قزوین 

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار