معاون اطلاع رسانی دبیر مجمع تشخیص از خبرنگاران این نهاد تقدیر کرد

مداحی، معاون پژوهش، اطلاع رسانی و امور بین الملل مجمع تشخیص مصلحت نظام، از تلاش‌های خبرنگاران در انعکاس فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدردانی کرد.

معاون اطلاع رسانی دبیر مجمع تشخیص از خبرنگاران این نهاد تقدیر کردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست هم اندیشی و تقدیر از خبرنگاران حوزه مجمع تشخیص مصلحت نظام که شامگاه چهارشنبه ۱۶ مردادماه در ساختمان دبیرخانه مجمع برگزار شد، دکتر محمد ابراهیم مداحی، معاون اطلاع رسانی و پژوهش مجمع، با اشاره به نقش و جایگاه برجسته خبررسانی و تولید محتوا در دنیای امروز و نیز اهمیت تلاش‌های اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت‌های صورت گرفته در مجمع، بویژه در زمینه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، تاکید کرد.
 
مداحی، با گرامیداشت یاد شهید صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر، گفت: یاد شهیدانی که غریبانه در مزارشریف، عراق و سوریه و دور از وطن به شهادت رسیدند و به خاطر رساندن پیام انقلاب اسلامی و دفاع از مردم در خون خود غلطیدند همواره در ذهن ملت ایران گرامی است.
 
معاون اطلاع رسانی و روابط بین الملل مجمع گفت: رسانه‌ها در انعکاس مشکلات مردم و اصلاح سبک زندگی جامعه، بیشترین نقش آفرینی را می‌کنند. از مهمترین کارکرد‌های رسانه ها، نظارت آن‌ها به نمایندگی از مردم بر تصمیم سازان و تصمیم گیران است. این باعث می‌شود که مدیران بدانند که در محضر مردم هستند. رسانه‌ها در جهت دهی به تصمیمات مسئولان نقش مهمی ایفا می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و توسعه فضا‌های تعاملی نوین در چرخه عظیم اطلاعات و اخبار، حضور فعالانه خبرنگاران ایرانی امری لازم و در برخی مقاطع جهادی است، گفت: رضایت مندی مردم در سال‌های اخیر کمتر از دهه‌های گذشته است که به مطالبات غیرواقعی و دور از دسترسی برمی گردد که توسط مدیران و صاحبان تریبون‌ها ایجاد می‌شود. متاسفانه شاهد هستیم که مطالباتی که در مسیر منافع ملی است جریان سازی نمی‌شود. این که ورزش دغدغه مردم است، اما سند چشم انداز در مطالبات مردم نیست، به اصحاب رسانه هم بر می‌گردد. البته نمی‌توان از سایر درگیری‌های مردم، غفلت کرد، اما می‌شود فعالانه مطالبات مردم را شکل دهیم. مسئولین را می‌توان در محقق کردن مطالبات حقیقی مردم عیار سنجی کرد.
 
مداحی افزود: یکی از وظایف مجمع، نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی است و از این نظر مجمع کارکردی شبیه به خبرنگاران دارد. یکی از مشکلات کشور، اجرا نشدن سیاست‌های کلان کشور است. خبرگزاری ها، مطبوعات و شبکه‌های مجازی می‌توانند، در عرصه جهت دهی به مطالبات مردم، نقش مهمی را بر عهده دارد.
 
وی گفت: برای فرهنگسازی، جریان سازی و نهادسازی پیرامون سیاست‌های کلی نظام، نیاز داریم که از نگاه بیلبردی و تبلیغاتی فاصله بگیریم.
 
در ادامه نشست، خبرنگاران حاضر در جلسه، پیرامون دغدغه‌ها و نیاز‌های خود، با معاون اطلاع رسانی مجمع به گفتگو نشستند.
 
مداحی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: سخنگوی رسمی مجمع، دبیر مجمع و در کنار ایشان، معاون اطلاع رسانی مجمع هستند که سعی می‌کنیم بیشتر در خدمت اصحاب رسانه باشیم. بابایی یکی از عکاسان حاضر در جلسه، به زمان کم تصویربرداران در جلسات صحن مجمع اشاره کرد و گفت: گاهی آنقدر زمان ما کم است که نمی‌توانیم تصویر همه شخصیت‌های مجمع را ثبت کنیم.
 
خبرنگاری به نشست‌های معدود دکتر محسن رضایی، با خبرنگاران اشاره کرد و گفت: انتظار دوستان ما، انعطاف بیشتر در برگزاری نشست‌های خبری با دبیر و اعضای مجمع است.
 
یکی از تصویربرداران شبکه خبر با اشاره به نور کم سالن صحن مجمع گفت: پیشنهاد می‌کنم در مورد نورپردازی آنجا با نظر متخصصان نورپردازی بازنگری شود.
 
زکی زاده از خبرنگاران حوزه سیاسی، پیشنهاد کرد که سازوکاری در معاونت اطلاع رسانی مجمع دیده شود که خبرنگاران بتوانند به نشست‌های کمیته‌ها و کمیسیون‌های مجمع دسترسی داشته باشند.
 
دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری آنا با اشاره به برگزاری دیر هنگام جلسات مجمع در روز چهارشنبه گفت: پیشنهاد می‌کنیم نشست‌های سخنگوی مجمع را در روز دیگری داشته باشیم تا بهتر بتوان اخبار آن را پوشش داد.
 
خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما هم از برگزاری جلسات مجمع در روز‌های ابتدائی هفته و صبح‌ها استقبال می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که خبرنگاران بتوانند در جلسات غیرمحرمانه صحن مجمع، حاضر باشند. همچنین خوب است که جلسات آف رکورد هم داشته باشیم.
دبیر سیاسی خبرگزاری فارس با تقدیر از برگزاری این نشست گفت: به نظر می‌رسد، نمایندگان مجلس باید در زمینه نظارت مجمع، آموزش‌هایی ارائه شود. اگر ساز و کار مجمع را به مجلس نخبگان تشبیه کنیم، می‌شود برای افزایش قدرت آن، برنامه ریزی کرد و از این ظرفیت استفاده کرد.
 
مداحی گفت: پیشنهادات و مصوبات مجمع بعد از تایید مقام معظم رهبری و ابلاغ ایشان ارائه و اجرا می‌شوند و این امر بر اعتبار مصوبات می‌افزاید. البته صحن مجمع بخش نهایی از فعالیت‌های مجمع است که در برابر دید عموم قرار دارد؛ اما چند اندیشکده، پژوهشکده و چندین کمیسیون در دبیرخانه و صحن مجمع، با حضور نخبگان علمی و اجرایی کشور، مباحث و مصوبات مجمع را پشتیبانی می‌کند. دغدغه ما، محقق شدن سیاست‌های کلی کشور است که پس از تلاش‌های علمی و فکری بسیار در دبیرخانه و صحن مجمع تولید و از تایید مقام معظم رهبری گذشته است، اما متاسفانه در اجرای آن‌ها ضعف داریم. مسئولان هم گاهی اوقات دچار نظارت گریزی می‌شوند. مقام معظم رهبری، وظیفه نظارت را به مجمع تفویض کرده اند و مجمع هم طبق قانون به وظیفۀ خود عمل خواهد کرد.
 
وی افزود: در موضوع سیاست‌های کلی اصل ۴۴، مقام معظم رهبری فرمودند از اقدامات صورت گرفته در اجرای این اصل رضایت ندارم. نظارت گریزی مانع اعمال و اجرای سیاست‌های کلی شده است.
 
مداحی گفت: دکتر محسن رضایی به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظیفه سخنگویی این نهاد، چه در بعد موضوعات مرتبط به صحن و کمیسیون‌های مجمع و چه در مورد هیات عالی نظارت مجمع را بر عهده دارند و در ۲۲ سال اخیر نشست‌های خبری ایشان و همچنین گفتگو‌های دکتر رضایی با رسانه ها، اعم از رسانه‌های داخلی و رسانه‌های مهم جهان، تداوم داشته است و در دوره جدید، اطلاع رسانی از کانال‌های جدید و مدیران مجمع را دنبال می‌کنیم. تعامل ما با رسانه ها، ان شا الله در ماه‌های بعد، بیشتر خواهد شد و امیدواریم دوستان رسانه ای، مجمع را بیشتر و بهتر به مردم ایران معرفی کنند. در ابتدای این نشست، مدیرکل روابط عمومی، مجمع، با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، گفت: دوستان خبرنگار در سال‌های اخیر، مسئولانه و دلسوزانه پوشش اخبار مجمع را انجام می‌دهند.
 
در این مراسم اسکندر صالحی، قائم مقامِ معاون اطلاع رسانی و امور بین الملل مجمع تشخیص مصلحت نظام، و مدیران کل روابط عمومی، فضای مجازی، ارتباط مردمی و امور بین الملل، معاون اطلاع رسانی و پژوهش مجمع را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار