رئیس بنیاد مسکن کشور:

تعمیرات ۴۷۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده پایان یافت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تعمیرات ۴۷۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این بنیاد علاوه بر شهر پلدختر در روستا‌های بابازید و چم‌مهر نیز دیوار ساحلی احداث می‌کند، گفت: تعمیرات ۴۷۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده پایان یافت.

 تابش در حاشیه بازدید از سایت چهار هکتاری ساخت منازل مسکونی سیل‌زدگان این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش‌تر واحد‌های تعمیری را به بانک معرفی کردیم و عقد قرارداد هم انجام شده است، اظهار داشت: تعداد کمی از واحد‌های تعمیری باقی ماندند که در مرحله دوم اعتبارات که چند روز پیش ابلاغ شد وجود دارد و امیدواریم که در آن موعدی که به دولت قول دادیم و تا پایان تابستان تمام نشده بتوانیم آن‌ها را تمام کنیم.

او  با بیان اینکه البته واحد‌های تعمیری در حال حاضر هم پیشرفت بسیار خوبی دارد، افزود: از ۴۰ هزار واحد مسکونی تعمیری که مرحله اول به بنیاد مسکن داده شده حدود ۹۰ درصد آن در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان وجود دارد، در این ماه ۵۰ هزار واحد را به بانک معرفی کردیم و ۴۷ هزار واحد به اتمام رسیده‌است.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه تقریباً برای تمام افراد آسیب‌دیده پرونده تشکیل‌شده عنوان کرد: هیچ‌کس چند ماه کارش را تعویق نمی‌اندازد، ما برای مردم کار می‌کنیم و ستاد زده‌ایم، در یک زمانی اعلام کردیم همه برای ثبت‌نام مراجعه کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی هم در تأمین اعتبار و در تسهیلات بانکی انجام دهیم و در یک ظرف زمانی بتوانیم کار رابه اتمام برسانیم.

تابش با بیان اینکه روال عادی بنیاد مسکن همیشه وجود دارد، بیان کرد: اگر سیل‌زده‌ای هم هست که جا مانده نه اینکه جدید پرونده تشکیل بدهد باید اثبات بکند که اوایل سیلاب آمده و پرونده تشکیل داده یا ثبت‌نام کرده، ولی بنیاد مسکن آن را در نوبت بعدی گذاشته‌است که به آن رسیدگی شود.

او با بیان اینکه بازسازی دیواره ساحلی شهر پلدختر خیلی خوب در حال انجام است، گفت: مهم‌ترین جای بازسازی شهر پلدختر و مهم‌ترین جای پلدختر هم رودخانه کشکان قرار دارد و ما دشوارترین کار را انتخاب کردیم، همه روستا‌هایی که در مسیر رودخانه واقع شده درست است که دیواره یا سازه‌ای باید آن را نگه دارد یا اصلاح خانه می‌خواهد که باید اصلاحاتی انجام دهند، بنیاد مسکن در مجموع سه نقطه را قبول کرده که دیوار ساحلی احداث کند وآن هم وظیفه بنیاد نیست.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه یکی از نقاطی که بنیاد مسکن دیواره ساحلی آن را احداث می‌کند شهر پلدختر است، خاطرنشان کرد: این شهر را به این دلیل احساس وظیفه کردیم که آن را برای همیشه در مقابل آب ایمن‌سازی بکنیم.

تابش با بیان اینکه بنیاد مسکن در روستا‌های بابازید و روستای چم‌مهر نیز یوار ساحلی احداث می‌کند که در روستای چم‌مهر طرح و فیلمش کامل تهیه شده و پیمانکار شروع به‌کار کرده‌است، اظهار داشت: در روستای چم‌مهر خیلی دقیق‌تر یک مشاور ارشدتر گرفتیم که مشاور در حال چک نهایی طرحش است.

او با بیان اینکه هر کدام از این دیواره‌های ساحلی به فاصله سه متر در سه متر ۲ شمع دوبله احتیاج دارد که تا ارتفاع ۲۸ متر از زمین و تا جایی که مطمئن بشویم به سطح بسیار سختی اصابت کند را انجام می‌دهیم، افزود: شمع‌ها در حال ریختن هستند و سه دستگاه حفار برای شمع‌ریزی در حال کار هستند.

رئیس بنیاد مسکن کشور با تأکید به اینکه بدنه شمع‌ریزی در دیواره ساحلی اصلاً معنی نداشته ما با سرعت در حال کار هستیم و بیشتر از این هم نمی‌توانیم سرعت را زیاد کنیم، عنوان کرد: از مشاور این طرح خواستیم که یک برنامه زمان‌بندی به ما بدهد که گفت تا هفته آینده یا تا ۱۵ روز آینده به‌دست ما می‌رسانند، ما مسئله ژئوتکنیکی‌مان که قطعی شده، باید بدانیم که چند شمع احتیاج است و چند متری هستند تا ما بتوانیم برنامه بر اساس آن طراحی کنیم.

تابش با بیان اینکه به‌طور موقت جلوی شکستگی‌ها را نمی‌شود گرفت، ولی تدابیری اندیشیدیم که برای فصل بارش‌ها آن قسمتی از دیواره ساحلی را که بیش‌تر در معرض خطر قرار دارد کار کنیم، افزود: در حال حاضر هم مشغول کار هستیم دیواره‌سازی را از قسمتی شروع کردیم که در معرض خطر است و جایی که آب آمده و مغازه‌ها و پشت تأسیسات را خراب کرده سعی می‌کنیم آن نقاط را تمام کنیم که شهر ایمن باشد.

او عنوان کرد: من از مردم تشکر می‌کنم آنان در وضعیت نابه‌هنجاری هستند، ولی مطمئن باشند که همه دولت به فکر آن‌هاست و مردم جا‌های دیگر کشور هم به فکر آن‌ها هستند.

انتهای پیام/ر

اتمام تعمیرات ۴۷۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.