محموله قاچاق پرنده در میاندوآب کشف شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از شناسایی و دستگیری دو متخلف حامل محموله قاچاق پرنده سهره طلایی در میاندوآب خبر داد.

علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: پیرو ارسال گزارش از سوی یگان حفاظت محیط زیست مهاباد مبنی بر انتقال یک محموله از پرندگان وحشی شامل تعدادی پرنده سهره طلایی از طریق اتوبوس مسافربری در محور مواصلاتی این شهرستان، طی هماهنگی با مقامات قضایی و با همکاری پاسگاه بازرسی راهور این شهرستان، افراد متخلف شناسایی و متوقف شدند.
 
او افزود: مأمورین یگان حفاظت اداره با حضور در محل و بازدید از خودرو اتوبوس مسافربری موفق به کشف این محموله شده و در این رابطه دو نفر شناسایی و دستگیر شدند.
 
بقالی ادامه داد: این متخلفین با تشکیل صورتجلسه تخلف و پرونده قضایی جهت اجرای موارد قانونی به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت:ازاین افراد ۱۰۹ قطعه پرنده سهره طلایی کشف و ضبط شد که جهت تیمار، بررسی وضعیت مناسب و رهاسازی به اداره انتقال یافت.

 سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می‌گراید که صدای بسیار دلنشینی دارد، زیبایی و نغمه این پرنده باعث شده تا افراد از روی نا آگاهی، علاقمند به نگه داری این گونه زیبا در قفس شده و متخلفان با دام گستری برای این پرندگان اقدام به زنده گیری و فروش آن می‌نمایند که این اقدام از تهدیدات اصلی برای حیات این پرندگان به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/م
 

کشف پرنده قاچاق

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
10تابودمشکلی نبودولی درکل اصلن محیط زیست فعال نیست درسال شاید1نفریا2دونفرروبتونن دستگیرکنندولی درعوض روزی 20نفرکم کم میرن شکارشماکسی که 5یا10سهره میگیره اون برای عشق بازی خودش هست وهیچ اسیبی به طبیعت هم نمیزنه ولی کسی که میره بالای 20تاسهره روشکارمیکنه وهرروزهم میره اون نفربه عنوان شغل این شکاررومیکنه